Accord - Bluetooth module - optiuni de reparare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Accord - Bluetooth module - optiuni de reparare

    Simptome:
    Telefonul nu se mai imperecheaza cu HFS (Honda Hands Free system).

    Self test:
    HFS test (cu masina pe loc, tii apasat butonul de Phone Cancel de pe volan pentru 5 secunde, testul trece daca se aude "European Honda Hands Free system is OK" in engleza + japoneza, de doua ori fiecare ).
    In cazul meu, testul era ok, puteam sa dau comenzi vocale HFC-ului sau navigatiei dar nu puteam imperechea nici un telefon via Bluetooth.

    Cel mai rau aspect:
    Si cireasa de pe tort, cand am dat de aceasta problema, modulul Bluetooth nu mai intra in stand-by (dupa ce inchideai masina din telecomanda) drept urmare a doua zi nu mai puteai porni masina (ramaneai fara baterie).

    Trying to fix it:
    Am decis sa vad daca poate fi reparat.
    L-am scos de pe masina, se afla sub capacul cu cele 2 "guri" de aer centrale, de deasupra head unit-ului.
    L-am desfacut si primul lucru m-am uitat la condensatori sa vad daca nu sunt "ümflati", arătau ok, cu toate astea m-am decis sa schimb 2 dintre ei, just in case.
    I-am schimbat si am retestat sistemul, dar in cotinuare fara success, nu puteam face pairing.
    Am pus la loc condensatorii originali si am aflat care este integratul de Bluetooth .
    Din pacate am vazut ca este conectat pe "bile", iar o metoda de reparare ar fi reballing-ul sau reflow-ul.
    Reballing-ul este scump si necesita scule scumpe, am intrebat la un magazin de reparatii si vroiau 450 RON pt asa ceva.
    Am mai intrebat in alta parte unde mi-au dat un pret mai decent, gen 250 RON, cu toate acestea nu aveau sitele necesare pentru integratul meu de Bluetooth.
    Asa ca mi-au propus reflow (este o metoda gen "cuptor" dar intr-un mediu controlat si doar pentru chipsetul de Bluetooth).
    Am acceptat asta si dupa l-am pus imediat pe mașină. BINGO, am reusit sa-mi re-imprechez telefonul.

    Cost total reflow 50 RON

    Cred ca in timp, din cauza caldurii si a vibratiilor, "bilele" de la chipsetul de Blueooth se desprind, drept urmare modulul de Bluetooth nu mai functioneaza.
    Prin metoda de reflow practic refacem legaturile "rupte".

    Dupa asta am facut testul cu Bluetooth in stand-by ca sa ma asigur ca nu imi descarca bateria peste noapte.
    Am luat un ampermetru și l-am inseriat cu bateria. Am īncuiat masina din cheie.
    Modulul de Bluettoth a intrat dupa 10 minute in stand-by (in primele 10 minute consumul era 0.28A, iar dupa 10 minute a scazut la 0.07A (eu am o alarma aftermarket Viper, ce consuma ceva la randul ei, dar daca nu aveti asa ceva, ar trebui sa scada sub 0.05A).
    Test PASSED.

    Concluzii:
    - din ce am vazut exista 2 situatii de fail Bluetooth module: primul in care nu mai raspunde defel la comenzi, cazul 2 raspunde la comenzi, dar nu se mai imperecheaza cu telefonul
    - dpmdv, daca sunteti in cazul 1, inlcuiti cei 2 condensatori de pe motherborad (poze mai jos)
    - daca sunteti in cazul 2, incercati un reflow sau reballing pentru chipsetul de Bluetooth, (poze mai jos) se afla pe doughter board.

    Imagini:

    modulul de Blutooth



    Test de Standy-by:

    consum in primele 10 min
    0.28A



    după 0.07A (daca nu aveti alarma aftermarket ar trebui sa scada sub 0.05A)

    Last edited by dinoc; 07-08-15, 21:33.
    K24Reflash

  • #2
    Daca doreste cineva contactul magazinului care mi-a facut reflow, puteti sa-mi dati un PM.
    Sau daca moderatorii permit, pot pune contactul lor aici.
    Last edited by dinoc; 07-08-15, 21:23.
    K24Reflash

    Comment


    • #3
      Foarte buna informatia !
      Eu, ca multi altii, l-am deconectat pt ca imi consuma bateria ... insa inainte prezenta simptomele cazului 2 (nu facea pair cu telefonul) .
      Te rog sa-mi transmiti PM cu magazinul respectiv.

      Multumesc !
      '07 Honda Accord 2.0 i-Vtec A/T, Executive

      Comment


      • #4
        Găsiți contactul lor aici :
        http://www.depanarelaptop.ro/

        Dacă ati reușit sa īl reparați postați și aici.
        K24Reflash

        Comment


        • #5
          E greu de dat jos modulul?
          Poți sa-l scoți singur sau trebuie un service specializat?
          Mulțumesc .


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          Danyut 36 TOI

          Comment


          • #6
            Nu este greu, īl dai jos singur īn 5 min max.
            Este sub capacul de deasupra headunit-ului
            K24Reflash

            Comment


            • #7
              si capacul cum il dai jos ?

              Stiu ca s-a mai vorbit despre asta aici, ca se gliseaza putin spre interior . Dar nu reusesc sub nici o forma si mi-e cam frica sa trag tare de el ..
              '07 Honda Accord 2.0 i-Vtec A/T, Executive

              Comment


              • #8
                Eu am bagat o spatula de plastic la imbinarea capacului cu bordul si l-am scos fara nici o problema.
                ex. Accord CL7 Executive 2,0 M/T Arctic Blue Pearl

                Comment


                • #9
                  Originally posted by W0lfman View Post
                  Eu am bagat o spatula de plastic la imbinarea capacului cu bordul si l-am scos fara nici o problema.
                  Ai bagat spatula in partea din fata si ai ridicat capacul ? Nu prin glisare ?
                  '07 Honda Accord 2.0 i-Vtec A/T, Executive

                  Comment


                  • #10
                    Uite aici :
                    http://1.1.1.1/bmi/www.civinfo.com/w.../9/92/Xc01.jpg

                    http://1.1.1.1/bmi/www.civinfo.com/w.../8/85/Xc02.jpg

                    Aici se vede modulul de Bluetooth cel cu hārtia roz, este ținut īn 2 șuruburi, și are mufa aceea mare verde īn stānga

                    http://1.1.1.1/bmi/www.civinfo.com/w.../c/cd/Xc03.jpg
                    K24Reflash

                    Comment


                    • #11
                      fără http://1.1.1.1/bmi/
                      15, Accord 2.0 i-VTEC M/T, Lifestyle, Graphic Luster Metallic [gallery]
                      97, VW Passat 1.9 TDI M/T, Green
                      95, Audi A4 1.9 TDI, Blue

                      Comment


                      • #12
                        multumiri inca o data !
                        '07 Honda Accord 2.0 i-Vtec A/T, Executive

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by balaurul View Post
                          Ai bagat spatula in partea din fata si ai ridicat capacul ? Nu prin glisare ?
                          Eu l-am scos cu un spaclu mic. L-am bagat in lateral si l-am inclinat usor inspre exteriorul masinii. A iesit usor capacul. In 5 minute s-a rezolvat toata treaba.
                          Ex: 06' Honda Accord 2.2 i-cdti
                          Current: '02 Peugeot 206 2.0hdi/ '10 Fiat 500 1.2L/ '02 Smart 42 0,6/ '07 Mitsubishi Outlander 2.0DiD

                          Comment


                          • #14
                            Eu l-am scos cu niste spatule din plastic folosite la desfacerea telefoanelor/pda-urilor/etc. Bagi spatula intre capac si HU si ridici usor si cu atentie, se va declipsa la un moment dat. Daca esti 2 maini stangi ca mine o sa-ti ia ceva, dar trebuie sa ai rabdare. Prin glisare iese dupa ce o scoti de un numar decent de ori si se slabesc clipsurile.
                            Accord CL7 Executive 2.0 M/T Arctic Blue Pearl
                            Accord CL9 Type-s 2.4 M/T Carbon Bronze Pearl
                            ex - Civic 5D Executive 1,8 M/T Milano Red

                            Comment


                            • #15
                              salutare,

                              O astfel de operatione am facut si eu la al meu modul asta iarna si de atunci merge OK.
                              Pe placa principala is vre-o 3 chipuri: un procesor, cel de blustutz si parca si cel de recunoastere vocala, toate cu bile. Eu pe toate le-am incalzit si apasat la loc.
                              Toate chipurile de la caldura/rece se deformeaza (planeitatea), iar bilele din exterior tind sa fie desprinse.
                              Legat de capac, puteti sa renuntati la clemele albe de deasupra CD-ului. Eu le-am scos si sta bine mersi de atunci.

                              Sporuri.

                              Comment

                              Working...
                              X