Simptome:
Telefonul nu se mai imperecheaza cu HFS (Honda Hands Free system).
Self test:
HFS test (cu masina pe loc, tii apasat butonul de Phone Cancel de pe volan pentru 5 secunde, testul trece daca se aude "European Honda Hands Free system is OK" in engleza + japoneza, de doua ori fiecare ).
In cazul meu, testul era ok, puteam sa dau comenzi vocale HFC-ului sau navigatiei dar nu puteam imperechea nici un telefon via Bluetooth.
Cel mai rau aspect:
Si cireasa de pe tort, cand am dat de aceasta problema, modulul Bluetooth nu mai intra in stand-by (dupa ce inchideai masina din telecomanda) drept urmare a doua zi nu mai puteai porni masina (ramaneai fara baterie).
Trying to fix it:
Am decis sa vad daca poate fi reparat.
L-am scos de pe masina, se afla sub capacul cu cele 2 "guri" de aer centrale, de deasupra head unit-ului.
L-am desfacut si primul lucru m-am uitat la condensatori sa vad daca nu sunt "ümflati", arătau ok, cu toate astea m-am decis sa schimb 2 dintre ei, just in case.
I-am schimbat si am retestat sistemul, dar in cotinuare fara success, nu puteam face pairing.
Am pus la loc condensatorii originali si am aflat care este integratul de Bluetooth .
Din pacate am vazut ca este conectat pe "bile", iar o metoda de reparare ar fi reballing-ul sau reflow-ul.
Reballing-ul este scump si necesita scule scumpe, am intrebat la un magazin de reparatii si vroiau 450 RON pt asa ceva.
Am mai intrebat in alta parte unde mi-au dat un pret mai decent, gen 250 RON, cu toate acestea nu aveau sitele necesare pentru integratul meu de Bluetooth.
Asa ca mi-au propus reflow (este o metoda gen "cuptor" dar intr-un mediu controlat si doar pentru chipsetul de Bluetooth).
Am acceptat asta si dupa l-am pus imediat pe mașină. BINGO, am reusit sa-mi re-imprechez telefonul.
Cost total reflow 50 RON
Cred ca in timp, din cauza caldurii si a vibratiilor, "bilele" de la chipsetul de Blueooth se desprind, drept urmare modulul de Bluetooth nu mai functioneaza.
Prin metoda de reflow practic refacem legaturile "rupte".
Dupa asta am facut testul cu Bluetooth in stand-by ca sa ma asigur ca nu imi descarca bateria peste noapte.
Am luat un ampermetru și l-am inseriat cu bateria. Am încuiat masina din cheie.
Modulul de Bluettoth a intrat dupa 10 minute in stand-by (in primele 10 minute consumul era 0.28A, iar dupa 10 minute a scazut la 0.07A (eu am o alarma aftermarket Viper, ce consuma ceva la randul ei, dar daca nu aveti asa ceva, ar trebui sa scada sub 0.05A).
Test PASSED.
Concluzii:
- din ce am vazut exista 2 situatii de fail Bluetooth module: primul in care nu mai raspunde defel la comenzi, cazul 2 raspunde la comenzi, dar nu se mai imperecheaza cu telefonul
- dpmdv, daca sunteti in cazul 1, inlcuiti cei 2 condensatori de pe motherborad (poze mai jos)
- daca sunteti in cazul 2, incercati un reflow sau reballing pentru chipsetul de Bluetooth, (poze mai jos) se afla pe doughter board.
Imagini:
modulul de Blutooth

Test de Standy-by:
consum in primele 10 min
0.28A

după 0.07A (daca nu aveti alarma aftermarket ar trebui sa scada sub 0.05A)
Telefonul nu se mai imperecheaza cu HFS (Honda Hands Free system).
Self test:
HFS test (cu masina pe loc, tii apasat butonul de Phone Cancel de pe volan pentru 5 secunde, testul trece daca se aude "European Honda Hands Free system is OK" in engleza + japoneza, de doua ori fiecare ).
In cazul meu, testul era ok, puteam sa dau comenzi vocale HFC-ului sau navigatiei dar nu puteam imperechea nici un telefon via Bluetooth.
Cel mai rau aspect:
Si cireasa de pe tort, cand am dat de aceasta problema, modulul Bluetooth nu mai intra in stand-by (dupa ce inchideai masina din telecomanda) drept urmare a doua zi nu mai puteai porni masina (ramaneai fara baterie).
Trying to fix it:
Am decis sa vad daca poate fi reparat.
L-am scos de pe masina, se afla sub capacul cu cele 2 "guri" de aer centrale, de deasupra head unit-ului.
L-am desfacut si primul lucru m-am uitat la condensatori sa vad daca nu sunt "ümflati", arătau ok, cu toate astea m-am decis sa schimb 2 dintre ei, just in case.
I-am schimbat si am retestat sistemul, dar in cotinuare fara success, nu puteam face pairing.
Am pus la loc condensatorii originali si am aflat care este integratul de Bluetooth .
Din pacate am vazut ca este conectat pe "bile", iar o metoda de reparare ar fi reballing-ul sau reflow-ul.
Reballing-ul este scump si necesita scule scumpe, am intrebat la un magazin de reparatii si vroiau 450 RON pt asa ceva.
Am mai intrebat in alta parte unde mi-au dat un pret mai decent, gen 250 RON, cu toate acestea nu aveau sitele necesare pentru integratul meu de Bluetooth.
Asa ca mi-au propus reflow (este o metoda gen "cuptor" dar intr-un mediu controlat si doar pentru chipsetul de Bluetooth).
Am acceptat asta si dupa l-am pus imediat pe mașină. BINGO, am reusit sa-mi re-imprechez telefonul.
Cost total reflow 50 RON

Cred ca in timp, din cauza caldurii si a vibratiilor, "bilele" de la chipsetul de Blueooth se desprind, drept urmare modulul de Bluetooth nu mai functioneaza.
Prin metoda de reflow practic refacem legaturile "rupte".
Dupa asta am facut testul cu Bluetooth in stand-by ca sa ma asigur ca nu imi descarca bateria peste noapte.
Am luat un ampermetru și l-am inseriat cu bateria. Am încuiat masina din cheie.
Modulul de Bluettoth a intrat dupa 10 minute in stand-by (in primele 10 minute consumul era 0.28A, iar dupa 10 minute a scazut la 0.07A (eu am o alarma aftermarket Viper, ce consuma ceva la randul ei, dar daca nu aveti asa ceva, ar trebui sa scada sub 0.05A).
Test PASSED.
Concluzii:
- din ce am vazut exista 2 situatii de fail Bluetooth module: primul in care nu mai raspunde defel la comenzi, cazul 2 raspunde la comenzi, dar nu se mai imperecheaza cu telefonul
- dpmdv, daca sunteti in cazul 1, inlcuiti cei 2 condensatori de pe motherborad (poze mai jos)
- daca sunteti in cazul 2, incercati un reflow sau reballing pentru chipsetul de Bluetooth, (poze mai jos) se afla pe doughter board.
Imagini:
modulul de Blutooth

Test de Standy-by:
consum in primele 10 min
0.28A

după 0.07A (daca nu aveti alarma aftermarket ar trebui sa scada sub 0.05A)

Comment