DIY: Verificarea inlocuirea martorului de benzina si a litrometrului

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DIY: Verificarea inlocuirea martorului de benzina si a litrometrului

    Acesta este un ghid de verificarea functionarii litrometrului si a martorului de benzina. Atat eu cat si HONDAFAN nu suntem respunzatori pentru eventualele defectiuni aparute la demontare/testare/montaj/protectie. Asta tine doar de voi

    Nota:
    Verificati de 2 ori indicatiile inainte de a trece la urmare lor. Nu umblati cu foc deschis (asta nu e treaba de facut la o tigare) in zona rezervorului

    Puteti verifica valorile litrometrului daca este inca in standar , cu un aparat de masura : gol 105 -110 Ohmi , jumatate 29,5 - 39,5 ohmi , plin 2-5 ohmi
    Cateva kucruri despre martorul de atentionare nivel:
    - majoritatea hondelor dupa 1992 si toate civicurile dupa 96 au acest martor
    - lumina martorului de atentionare combustibil nu se aprinde cand porniti masina spre deosebire de altele ( SRS , ABS , ECU ...) . senzorul nu este legat la ECU
    - Becul este conectat la un termistor ( componenta electronica ce masoara temperatura) , ce este pozitionat in partea de jos a rezervorului. In prezenta combustibilului termistorul se raceste ( ii creste rezistenta electrica) , cand combustibilul scade sub nivelul sau termistorul se incalzeste ( scade rezistenta electrica) iar becul marorului de atentionare incepe sa se aprinda treptat ( in functie de rezistenta data de catre nivelul combustibilului aflat in rezervor).
    - Un mod de verificare a martorului de atentionare nivel este atunci cand sunteti aproape de E , cautati o rampa sau cu un cric ridicati masina pe partea dreapta , combustibilul va trece in partea stanga iar termistorul va aprinde becul ( lasati 1-2 min pana cand se aprinde)


    Verificarea martorului si a litrometrului

    1.Scule necesare
    Surubeltina cap cruce +
    Fir pentru test

    2. Scoate-ti bancheta spate pentru a avea acces la capacul rezervorului de la interior ( aceasta se afla sub ea)
    3. Demontati suruburile din imagine


    3. Inlaturati capacul de praf cu grija si scoateti mufa apasand pe clipsul din mijloc.



    4.Testarea
    -folositi o bucata de fir ( poate fi si o agrafa) facand o punte intre firele galben/verde si cel negru
    -punteti contactul fara sa porniti masina
    -martorul de benzina ar trebui sa se aprinda (dupa ceva timp).




    - daca becul nu se aprinde , verificati becul de la ceasurile din bord sa nu fie ars , sau traseul firului galben/verde pana in mufa de la ceasuri cu un aparat de masura pentru continuitate.

    Verificarea litrometrului :

    - folosind acelasi fir/agrafa montati puntea intre firul galben si negru
    - verificati doar daca acul se misca si atat !! IN NICI UN CAZ NU LASATI ACUL SA ATINGA MAXIM ,ar putea produce daune indicatorului.




    Inlocuirea senzorului a nivelului de atentionare

    Pasul urmator trebuie facut in deplina siguranta asa ca nu fumati sau lucrati cu flacara deschisa in apropiere

    Pozitionati autovehicolul intr-o zona deschisa , cu usile/geaurile/haionul deschise pentru o ventilatie optima
    Lasati 10 min de la oprirea autovehicolului pentru a depresuriza sistemul de alimentare. Inlaturari busonul de la rezervor pentru a ajuta la evacuarea vaporilor de benzina acumulati in rezervor.
    Curatati mizeria/depunerile din zona inelului de etansare a litrometrului si deconectati mufele.



    Pentru pasul urmator sunt necesari
    Ciocan cauciuc sau fier , o dalta sau surubelnita mecanica dreapta
    Loviti usor patile din inel astfel incat sa rotiti inelul in sens invers acelor de ceas . Adica trebuie sa loviti tangent pe aria circulara a inelului de fixare.
    Daca nu va dati seama ce trebuie facut , priviti atent inelul de fixare si veti observa 3 urechi de blocare. Trebuiesc lovite fiecare in parte dintre aceste urechi de blocare. Inelul de fixare se poate debloca cateodata lovind o singura ureche , in alte dati trebuiesc lovite toate 3.
    Aceasta operatie dureaza si este necesara ceva forta bruta pentru a elibera inelul.
    Bunul simt dicteaza sa NU FUMATI SAU SA AVETI O FLACARA DESCHISA IN APROPIERE. ... Safety first.




    Dupa inlaturarea inelului manevrati cu grija sonda cand o scoate fara a bloca sau forta orice element al sondei
    Sonda pentru generatia 92-95 , sus fara senzor jos cu senzor . Pentru generatia 96-00 este asemanatoare , diferenta o face inclinatia de la baza sondei ce citeste nivelul plutitorului.



    Daca lasati rezervorul expus/deschid pentru o perioada de timp fie acoperiti gaura sondei cu o carpa curata ( pentru a reduce riscul de noxe si vapori inflamabili cat si a preveni contaminarea cu mizerie sau caderea diversole obiecte in rezervor) fie goliti rezervorul de benzia ( exista in partea din spate un surub de scurgere )

    Scule pentru inlocuit senzor :
    Pistol/ciocan de lipit
    Cositor

    Inainte de a demonta senzorul marcati pe tija locul exact unde este pozitionat senzorul pentru a mentine aceeasi valoare de avertizare
    Dezlipiti firul galben din capatul senzorului ( la baza este alb ) , apoi procedati la dezlipirea senzorului din suportul de fixare
    Puteti opta pentru a inlocuit senzorul cu unul de la dezmembrari ( posibil ca si cele de MG sa fie compatibile ) sau cu un termistor nou.
    Valoarea termistorului nou :
    Termisto 760 NTC ( 760 ohmi ) . cel folosit de mine acum ceva timp ( Termistor , NTC, 760 ohmi ,3.5MM diametru, 3480K Val Beta)

    Largiti cu grija marginea care strange capacul de textolit , capacul este oarecum fragil asa ca mare grija.
    Dezlipiti cu ajutorul pistolului/ciocanului de lipit partea de jos a termistorului
    Indepartati ulterior scoaterii termistorului orice surplus de cositor astfel incat gaura de fixare sa ramana libera cat si celelalte fante prin care intra combustibilul



    Luati termistorul nou si scurtati unul din fire astfel incat sa fie la aceeasi distanta de capac ca si cel vechi ( daca este nevoie si este alt model termistorul , indoiti firele astfel incat sa fie in linie dreapta).
    Dupa fixare introduceti in cilindru termistorul astfel incat partea lunga sa treaca prin gaura de lipire. Apoi strangeti marginile de fixare ale capacului cat de bine puteti . Apoi fixati prin lipire partea lunga a firului cu cositor de cilindrul. Taiati excesul de material ramas si asigurati-va ca fantele prin care va trece combustibilul catre termistor nu sunt blocate de cositor sau alte impuritati.
    Montati la loc cilindrul in pozitia marcata anterior pe tija si fixatil cu cositor.







    Dupa inlocuire reluati pasii in sens invers.

    Mult succes.

    Pentru cei care nu au senzorul acesta ( in special pentru cei din generatia 92-95) am sa pun o traducere de la acest DIY
    http://honda-tech.com/showthread.php?t=2919117
    Last edited by Vali_lj; 31-05-17, 00:14.
    Touge is what we live for

    Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!
Working...
X