Discutii anvelope de vara

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    eu am aflat pe mesteacan suficient de repede incat sa nu zbor in decor
    HONDA ciVic Type S (FN1) - Injen - Weapon-R - Invidia - COOL IT - Eibach - Drag Wheels - REPSOL - Magnat - Skunk2
    HONDA CRX DEL SOL VTI (EG2)......in progress
    vw scirocco mk 1 G60 kompressor stage 2
    KAWASAKI ZX-6 RR Ninja

    Comment


    • #92
      Pe Mesteacan nu te prea ajuta nici soseaua. N-am mai fost de-o luna pe acolo, au mai carpit ei ceva, dupa iarna asta, ca in Februarie era moarte de om, groapa langa groapa.

      Michelin alea te fura mult si rusinos cand pleci de pe loc. Mor sub masina, saracele.
      sigpic
      Daca vine muntele la tine si nu te cheama Mahomed... fugi!!! Sigur e alunecare de teren!

      Comment


      • #93
        acum doi ani zic, era mai acteptabil, acum....e praf rau
        in iarna mi-am distrus un cauciuc de pe spate...
        HONDA ciVic Type S (FN1) - Injen - Weapon-R - Invidia - COOL IT - Eibach - Drag Wheels - REPSOL - Magnat - Skunk2
        HONDA CRX DEL SOL VTI (EG2)......in progress
        vw scirocco mk 1 G60 kompressor stage 2
        KAWASAKI ZX-6 RR Ninja

        Comment


        • #94
          Lasa-ma sa ghicesc si unde, dupa ce l-ai coborat catre BM pe prima dreapta, unde era seria aia de gropi pe toata latimea soselei. Nu de alta dar in gropile alea am facut si eu o bolfa la un CR-V, si ala are cauciucuri serioase.
          sigpic
          Daca vine muntele la tine si nu te cheama Mahomed... fugi!!! Sigur e alunecare de teren!

          Comment


          • #95
            nu, e o portiune cum vi din bm, dtrapta, lunga, plina de gropi, nu prea am avut ce sa aleg, aveam viteza....pe mesteacan stiam ca sunt gropi.
            HONDA ciVic Type S (FN1) - Injen - Weapon-R - Invidia - COOL IT - Eibach - Drag Wheels - REPSOL - Magnat - Skunk2
            HONDA CRX DEL SOL VTI (EG2)......in progress
            vw scirocco mk 1 G60 kompressor stage 2
            KAWASAKI ZX-6 RR Ninja

            Comment


            • #96
              Eterna si fascinanta Romanie!
              sigpic
              Daca vine muntele la tine si nu te cheama Mahomed... fugi!!! Sigur e alunecare de teren!

              Comment


              • #97
                io zic sa ne oprim ca ne ard astia un warn de nu ne vedem pt offtopic
                HONDA ciVic Type S (FN1) - Injen - Weapon-R - Invidia - COOL IT - Eibach - Drag Wheels - REPSOL - Magnat - Skunk2
                HONDA CRX DEL SOL VTI (EG2)......in progress
                vw scirocco mk 1 G60 kompressor stage 2
                KAWASAKI ZX-6 RR Ninja

                Comment


                • #98
                  Mama, deja e chat aici...

                  Revenind ontopic, nu pot sa ma abtin sa remarc ca judecati cauciucurile dupa cum arata profilul si dupa cum vi se pare voua ca evacueaza apa, stau pe uscat etc (quicker de fapt). Ori la un cauciuc conteaza multe alte chestii (rezistenta peretelui lateral, compozitia); in plus, si profilul e inselator, banuiesc ca nu ai proiectat cauciucuri sa stiti exact ce inseamna fiecare linie de pe profil.

                  Legat de optiunile lui mad_wob, Falken 452 stiu ca sunt super bune, de Yokohama S-Drive insa am auzit de la cineva de incredere (Gabin si al lui Suzuki Swift Sport) ca sunt praf pe ploaie, masina se comporta incontrolabil etc... Deci nicidecum bune pe ploaie, in ciuda profilului. De fapt saptamana trecuta a prins ud pe Victoriei si a plesnit o janta ca a pierdut controlul...

                  Toyo R888 sunt bune, DAR scumpe si moi => se duc repede de tot. Plus ca la ce masini avem noi (toti 3), nu se justifica zic eu. Mie imi sunt super suficiente Potenza 050 astea de exemplu, plec cu ele perfect si stau belea in curbe daca sunt incalzite; reci nu sunt cine stie ce...
                  '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                  Comment


                  • #99
                    xander ai o parere superficiala!
                    de unde stii tu care sunt exact criteriile? daca citesti ceva de spre gumele de care am pomenit afli si despre compozitie. nu te mai hazarda sa te bagi in aprecieri despre ce gandesc altii ca nu esti ghicitor, sau...esti?
                    HONDA ciVic Type S (FN1) - Injen - Weapon-R - Invidia - COOL IT - Eibach - Drag Wheels - REPSOL - Magnat - Skunk2
                    HONDA CRX DEL SOL VTI (EG2)......in progress
                    vw scirocco mk 1 G60 kompressor stage 2
                    KAWASAKI ZX-6 RR Ninja

                    Comment


                    • Originally posted by Xander View Post
                      Mama, deja e chat aici...

                      Revenind ontopic, nu pot sa ma abtin sa remarc ca judecati cauciucurile dupa cum arata profilul si dupa cum vi se pare voua ca evacueaza apa, stau pe uscat etc (quicker de fapt). Ori la un cauciuc conteaza multe alte chestii (rezistenta peretelui lateral, compozitia); in plus, si profilul e inselator, banuiesc ca nu ai proiectat cauciucuri sa stiti exact ce inseamna fiecare linie de pe profil.
                      Ai dreptate man, compozitia lor este cel mai important factor apoi urmeaza straturile tesuturilor, peretii laterali dupa care urmeaza si profilul. Daca anvelopa contine silicat ai o priza foarte buna si pe asfalt umed dar si uscat, din pacate acestea au si ele un dezavantaj si nume se uzeaza destul de repede. Profilul anvelopei are si el importanta lui cand vine vorba de acvaplanare sau confort. De exemplu Uniroyal Rayn Sport 1 care nu contine asa mult silicat sunt foarte bune impotriva acvaplanarii din cauza profilului specific in schimb pe asfalt uscat lasa de dorit, pedeasupra sunt si zgomotoase, in schimb Fulda Carrat Attiro care contine probabil mai mult silicat sunt bune si pe asfalt umed dar si pe uscat, aceasta se uzeaza mai repejor dar totusi ramane confortabila pana la ultima picatura de profil.
                      Laux_LauX_LauX
                      Senior Member
                      Last edited by Laux_LauX_LauX; 23-06-10, 00:38.
                      sigpic
                      http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/LauX_LauX_LauX/

                      Comment


                      • Originally posted by mad_wob View Post
                        xander ai o parere superficiala!
                        de unde stii tu care sunt exact criteriile? daca citesti ceva de spre gumele de care am pomenit afli si despre compozitie. nu te mai hazarda sa te bagi in aprecieri despre ce gandesc altii ca nu esti ghicitor, sau...esti?
                        Nu te ambala ca nu era vb de modelele alese de tine... Eu ziceam de Quicker ca parca judeca cauciucurile numai dupa profile. De unde stie asa exact cat de bine evacueaza apa un cauciuc numai in functie de profil??? Numai ca e V conteaza, cele cu profil liniar acvaplaneaza asa toata ziua buna ziua? Poate am gresit, dar parerea mea de mai sus e argumentata complet. In plus am scris si cate ceva despre cauciucurile din topul tau, pareri ale utilizatorilor de incredere (care nu merg la piata cu masina ca sa zic asa); voi ati tot facut offtopic despre cum sunt drumurile si ce ploi ati mai intalnit...

                        Nu mai fi recalcitrant ca nu e cazul, arata-ne ce stii mai bine si lasa nota asta de superioritate!
                        '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                        Comment


                        • eu nu am ce sa-ti demonstrez tie, ma documentez f bine despre ceva daca ma inereseaza. iti sugerez si tie.
                          profilul contreaza maxim pt ploaie.
                          parerile le poti argumenta cu informatii nu cu...pareri.
                          sunt siteuri de unde poti culege f multe informatii utile de la oameni cu masini/setup-uri adevarate ...
                          scuza-ne offtopicul.
                          HONDA ciVic Type S (FN1) - Injen - Weapon-R - Invidia - COOL IT - Eibach - Drag Wheels - REPSOL - Magnat - Skunk2
                          HONDA CRX DEL SOL VTI (EG2)......in progress
                          vw scirocco mk 1 G60 kompressor stage 2
                          KAWASAKI ZX-6 RR Ninja

                          Comment


                          • Federal-urile RS595 sunt ok daca vrei sa iei semi-slick-uri su nu ai bani de R888 (zic si eu ca Xander, cred ca pentru nici unul dintre noi nu se justifica cei 8-10k km de dat cu R888).
                            Dar iar vin si repet, uitat-va si la Hankook VENTUS RS-2 Z212 si Kumho ECSTA MX KU15, daca tot bagati in seama Federal-ul; pentru mine RS595 e pe locul 3, dupa astea (evident, ca pe 0 este R888 :P)

                            Alte 2 variante la banii astia sunt: Bridgestone Potenza RE 070 si Bridgestone Potenza S-02; dar sunt mai rar utilizate iar fedbackul mai mic. Dar avand in vedere ca Civic-ul TypeR de Japan vine cu RE070 stock si s-a vazut clar ce pot pe circuit, presupun ca sunt cel putin la nivelul celor 3.
                            P.S.: Si subaru STI vine tot cu RE070 din fabrica.

                            Comment


                            • Si eu ma documentez mult inainte de a cumpara ceva. Doar ca in testele din reviste/ net nu mai am incredere. In primele banii fac totul, iar in cele de pe net oricine se da cu parerea chiar daca nu are mare experienta sau grad de comparatie. Ce am zis legat de Falken 452 si S-drive cred cu tarie ca e adevarat, daca reusesti sa ma contrazici (din experienta reala), jos palaria!

                              Profilul conteaza pe ploaie, nimic de zis, dar cum sa spui ca Proxes T1 nu sunt asa bune ca au o linie pe lateral si nu mai evacueaza apa? WTF! Pai daca era asa simplu de evaluat acvaplanarea asta, eram departe... Poate au gresit aia de la Toyo si au pus linia aia acolo ca fraierii... Eu sunt inginer, cred in cifre inainte de orice, tocmai d-aia zic ca nu poti vedea din ochi cat de bun e un cauciuc pe ploaie si cata apa scoate de sub masina. Daca reusesti aici sa imi dovedesti contrariul, inseamna ca tu esti cel ghicitor.

                              Uite, Hydragrip de la GY nu au profil V general, numai benzile centrale au decupaj in V si erau la un moment dat cele mai bune pe ploaie la cauciucuri medii. Am vazut teste cu cauciucuri fara profil in V care erau mai bune pe ploaie decat cele V. Asta ca teste si valori exacte.

                              De asemenea explica-mi te rog si de ce ar fi ok sa imi pun R888 pe Accord/Civic Type S!

                              Nu e nimic de demonstrat si eu o sa ma opresc aici cu contrele astea, doar ca e bine ca cei care au o parere concreta, buna sa o impartaseasca cu ceilalti! Asa creste valoarea forumului, toti invatam chestii noi. D-aia am zis ca daca stii multe, spune-le aici!
                              '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                              Comment


                              • Xander, de Hydragrip spuneam eu, cu doua zile in urma, ca le-am avut si au fost excelente.

                                Cat despre fixarea mea pe crestele unui cauciuc, elementul asta e la fel de important precum cel al peretilor laterali. Sa-ti explic si de ce, ca sa nu fiu doar fixist, ci si in tema: in Barcelona vorbeam cu un amic care stie mai multe despre chestiile astea decat mine; omu a fost pilot de raliuri. De la el stiu ca inclusiv in momentul franarii sau intrarii intr-un viraj, crestele se muleaza pe asfalt iar in functie de dispunerea lor, iar masina are mai multa sau mai putina aderenta. Pune cauciucuri de aceiasi compozitie dar cu creste diferite, pe fata, unu dreapta, celalalt stanga si da-i 100km/h si franeaza brusc, dar incearca sa tii masina dreapta. O sa vezi cum masina o ia intr-o directie, iar directia respectiva este directia cauciucului cu crestele dispuse deficitar. Inclusiv la RAR ti se spune sa ai cauciucuri de acelasi tip pe ax.

                                Cat despre pereti laterali, daca ar fi sa luam un cauciuc de clasa, alegem Goodyear Eagle F1, care au pereti laterali ramforsati cu fibra de carbon.


                                Xander, aia cu Toyo si liniile laterale am spus-o drept "parerea mea" nu citita din analele istoriei cauciucului :P Respectivele benzi au rol anti-rezonant, ajutand la reducerea zgomotului. Este un filmulet pe youtube care explica care-i treaba cu cauciucurile alea, ia vezi.

                                Daca e sa ne luam dupa dispunerea crestelor pe un cauciuc rain, precum cele din F1, o sa vedem ca nu au peretii aia laterali de la Toyo. E clar, alea sunt facute doar pentru apa si trebuie sa tina doar o cursa, asta daca e sa o luam dupa cifre, ca spuneai ca esti inginer si nu iti plac povestile.

                                Astea din comert trebuie sa acopere toate "mofturile" asfaltului, ca e ud sau uscat, dar nu-mi spune ca in motorsport inginerii spun "hai frate da-le-n colo de creste ca nu suntem curiosi, n-au influenta, ne lasi?!"

                                Ca sa nu o dam in ridicol, eu am zis ca lateralele alea influenteaza, si tu ai zis ca n-au cum, eu zic sa lasam chestia asta la stadiul de "parerea mea", pentru ca nici eu si nici tu n-am testat daca e asa, corect?!


                                R888 n-are rost sa-ti pui pe Accord daca nu le pui doar de weekend, de fun, sa te dai pe curbe si sa le pui inapoi in garaj. Alea sunt cauciucuri racing, de compozitie soft, n-au nicio treaba cu mersul zilnic la servici. Era o poveste separata cu mad_wob, care stiu ca se da si mai "nelinistit" cu masina lui, iar ideea cu R888 a venit asa: "ce-ar fi sa ai 4 bucati sa te dai cu ele in weekend sa vezi cum se prezinta?".

                                Eu cred ca aici incercam sa ne dam cu parerea despre cauciucurile normale (ieftine sau nu) pe care le folosim zi de zi, in regim normal sau putin mai alert. Niciun cauciuc normal de sosea, fie el hi-performance nu o sa se comporte ca un cauciuc dedicat pentru motorsport, pentru ca alea sunt facute sa reziste maxim 500 km, iar astea ale noastre trebuie sa tina 20-30k.

                                Oricum, pe directia asta putem sta 4 oameni la 5 lazi de bere si sa discutam si cand terminam, sunt convins ca mai luam 5 pentru ca nu ne-am terminat povestile.
                                Quicker
                                Senior Member
                                Last edited by Quicker; 23-06-10, 10:06.
                                sigpic
                                Daca vine muntele la tine si nu te cheama Mahomed... fugi!!! Sigur e alunecare de teren!

                                Comment

                                Working...
                                X