15 Civic - Problema etrier spate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 15 Civic - Problema etrier spate

    Salutare tuturor.
    Caut un mecanic serios si autorizat in zona Alba Iulia care sa ma ajute cu un schimb de discuri si placute frana la un Civic din 2015.
    Trebuie investigat si etrierul dreapta spate, care se pare ca nu se deschide suficient. Am fost deja intr-un service (de retea nationala) si domnul de acolo, fara ca macar sa dea roata jos, a spus ca trebuie schimbat etrierul si mi-a oferit ca singura varianta unul original la doar 1.900 de lei plus manopera.
    Singurul simptom al masinii este un zgomot de frecare pe acea roata. Consultatia a constat in urcat masina pe elevator si invartit roata cu mana. Intr-adevar, se vede cu ochiul liber ca se misca mai greu decat roata cealalta de pe puntea spate. Am intrebat daca nu se poate repara, daca nu e cumva ceva murdar care blocheaza, daca nu e cumva ceva blocat pe la frana de mana.
    Singurul raspuns a fost: trebuie schimbat! Masina are 53.000 km. Am mai incercat la alte doua ateliere mai rasarite, dar nimeni nu a avut cgef sa desfaca macar roata si sa dea placutele jos sa vada ce e acolo.
    Pe cei mai multi ii sperie ca nu e masina germana... Asa ca revin cu intrebarea de la inceput: un mecanic serios si autorizat (care sa poata da si factura pe lucrare, prin care sa pot beneficia de garantia producatorului pieselor) cunoasteti cumva in zona Alba Iulia?
    Multumesc mult!
    Last edited by hondatu; 13-09-21, 17:57.

  • #2
    Salut,;;
    Trebuie sa gasesti un nene mecanic pe ''old style''' sau un prieten cu garaj/curte , cateva scule si o lada de bere/vin daca doresti pe ''very low cost''. Nu cred ca este nimik de schimbat, doar de curatat foarte bine.

    La un atelier mare nu este rentabil ca un mecanic autorizat sa piarda 1/2 zi sa migaleasca la etrerii taii pe bani putini, totul se schimba.
    Operatiunea este urmatoarea: etrier nou, placute noi, accesorii noi, lichid frana, spray curatat, o mica perie de sarma daca i se lipeste de mana, o aerisire de 1 minut si gata, afara pe poarta cu ea, 1h maxim pe elevator, pe factura 2-3h manopera, piese noi, garantie, client multumit, ca doar plateste de 10 ori mai mult.

    Acasa/garaj particular : Se da etrierul jos, se verifica tija de la frana de parcare sa functioneze frumos, eventual se curata tot cu un cleaner si pensula si se agata intr-o parte. Se da si suport etrier jos, inclusiv tablitele pe care culiseaza placuta si ghidajele. Am gasit multa rugina/mizerie intre tablite culisare placute si suport etrier(placutele nu mai culisau cum trebuie, erau intepenite si scartaiau). Se curata tot la sange de rugina/mizerie, inclusiv gaurile de la culisanti de vaselina veche. Se ung culisantii cu vaselina(siliconica de preferat), Cat timp am curatat tablitele de culisare am aplicat si un strat de vopsea pe suportii etrier curatati bine in prealabil, mai ales in zona pe care vin asezate tablitele de culisare. Poti gasi tutoriale pe Youtube,principiile sunt aceleasi la toate masinile.

    PS. Eu am facut aceasta operatiune in acelasi timp cu schimbul de placute. nu am mai refolosit placutele vechi deoarece erau tocite neuniform.
    Sa vezi frana la deal dupa aceea!!!
    GHELA: '14 Honda Civic 4D ES 1.8 M/T, Taffeta White

    Comment


    • #3
      In general, gasesti kit de reparatie etrier (la CR-V 3 au fost 40 si ceva de RON pentru 2 roti, fara pistonas, cu pistonas sunt ceva mai scumpe - vaselina siliconica este inclusa in kit pe langa elemente de cauciuc ce protejeaza sa nu intre apa si mizerie). O poti face singur linistit, posibil sa se fi blocat o culisanta sau sa fi prins ceva rugina la culisanta si sa ramana blocata placuta pe disc pentru ca nu mai culiseaza bine si sa se retraga. Lucrarea asta se poate incadra la hobby!

      Comment


      • #4
        Kit de reparatie etrier gasesti la epiesa.
        "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
        "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

        Comment


        • #5
          Trebuie verificat pentru ca se pot bloca si placutele in suport, nu este neaparat sa fie blocat etrierul.

          Comment


          • #6
            Salutare tuturor. Scuze că n-am mai revenit... Azi am reușit să rezolv problema. Era blocată plăcuța din cauza mizeriei depuse. Am schimbat totuși discurile și plăcuțele spate pentru că erau destul de uzate și ruginite. Va mulțumesc tuturor pentru sfaturi.

            Comment

            Working...
            X