Inlocuire lichid frana Civic Tourer 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inlocuire lichid frana Civic Tourer 2017

    Salutare!

    As vrea sa inlocuiesc pe cont propriu lichidul de frana de la Civicul meu, insa ma lovesc de o dilema...

    De obicei aproape toate masinile au un singur buson de alimentare al rezervorului cu lichid de frana. Iar de la rezervor, lichidul se duce si catre pompa de frana, si catre cea de ambreiaj.
    Aici am doua rezervoare separate, deci este posibil ca unul e pentru frana iar celalalt pentru ambreiaj, insa daca tot umblu cu lichid pe acolo, nu ar trebui inlocuit in ambele parti?
    Intrebarea ar fi, daca incep sa drenez lichidul pe la unul din aerisitoarele etrierilor, se va scurge si lichidul din rezervorul mic, adica cel care consider ca este de la ambreiaj? As vrea sa aflu niste detalii pana sa ma apuc de treaba, ca sa nu fac vreo belea. Poate rezervoarele astea separate au alt rol, de siguranta, nu cunosc, stie cineva schema?
    Problemele cu evitarea intrarii aerului in intalatie si aerisirea instalatiei incepand de la cea mai apropiata roata si terminand la cea mai indepartata, le cunosc. Am si niste scule simple pentru aerisit si schimbat lichidul.

    Am atasat niste poze.

    Multumiri!

  • #2
    Rezervorul mare e cel de frānă, ala mai mic pentru ambreiaj, fiecare cu circuitul lui separat, asa am si eu la Accord. Dacă aerisesti frānele, nu ai treaba cu rezervorul mic. Legat de aerisire eu știu ca se pleacă de la roata cea mai īndepărtată pana la cea mai apropiata de pompa de frānă, respectiv dreapta spate, stānga spate, dreapta fata, stānga fata.

    Comment


    • #3
      Am inteles, multumesc!
      Dar lichidul din sistemul de ambreiaj nu ar trebui si el schimbat? Si daca da, atunci lichid de frana normal ar fi potrivit?
      Si mai e ceva: la recomandarea cuiva, vreau sa sa inlocuiesc lichidul de frana original cu unul DOT 5.1. Ar merge acelasi lichid DOT 5.1 si pentru ambreiaj?

      Imi poate spune cineva cum se inlocuieste corect lichidul din ambreiaj?

      Comment


      • #4
        Cel mai la īndemānă ar fi sa schimbi lichidul de ambreiaj odata cu cel de frānă fiind exact același lucru și folosind aceleași scule, metoda este identica, e cam și cum ai aerisi un singur etrier. Faci același lucru numai ca folosești aerisitorul de la cilindrul secundar montat undeva pe lāngă cutia de viteze. Scrie pe capacele bidonaselor ce tip de lichid de frānă sa folosești, cel mai probabil ai dot 4, nu te complica să-l schimbi ca nu cāștigi mare lucru, dot 4 e mai ieftin, mai comun, īși face treaba foarte bine, nu ai nevoie de nimic mai mult. Nu se schimba tipul de lichid de frānă asa după ureche, nu vei putea sa īnlocuiești un tip cu un altul īn toată instalația, rămāne lichid īn pompa de abs, nu e asa ușor, ramai la recomandarea producătorului și va fi bine.

        Comment


        • #5
          Tot ce iti aduce in plus 5.1 este un punct de fierbere mai ridicat. Daca nu ai avut pana acum proleme cu fierberea lichidului de frana (si nici nu ai cum in exploatare de strada), nu vei avea nici de avum inainte => plusu adus de 5.1 este inutil.

          Comment


          • #6
            rhemyis
            Senior Member
            rhemyis O sa sa schimb si lichidul din ambreiaj, multumesc pentru ideea de a cauta pe langa cutia de viteze. O sa demontez panourile de sub masina, incepand cu cel pentru schimbul de ulei, sa vad ce gasesc.
            Din ce am citit pe mai multe pagini lichidele se pot amesteca (DOT3; DOT4; DOT5.1) fara a strica nimic, singurul neajuns fiind doar scaderea punctului de fierbere. Dat fiind faptul ca am cumparat deja 1l DOT 5.1, o sa mai cumpar un DOT4 doar pt ambreiaj, acolo nu am nevoie de cresterea punctului de fierbere.

            closchkutza
            Senior Member
            closchkutza am nevoie de un punct de fierbere putin mai inalt, nu am avut probleme sa raman fara frana, insa se simte o oboseala a pedalei dupa 2 ore de condus. Exploatarea se face pe strada, insa in Elvetia, de aici si solicitarea sistemului de franare. Oboseala pedalei o fi si din cauza ca lichidul are 2 ani deja si o fi adunat putina apa, insa daca tot umblu, vreau sa fac treaba gospodareasca, mai ales ca schimb discurile+placutele.

            Comment


            • #7
              Daca vrei un lichid de frana ceva mai bun, poti merge in continuare pe Dot4, insa pune Motul Rbf600 sau Rbf660 iar pentru ambreiaj poti pune un Dot4 normal. Poti plusa cu furtunase metalice si ai sa ai alt feeling la franare.

              Comment


              • #8
                Ce inseamna "oboseala" a pedalei de frana? Adica efectiv ce simti?

                Comment


                • #9
                  Nu inlocui lichidul dot 4 cu 5.1.
                  La masina ta ai nevoie de dot 4 si nu iti recomand sa il schimbi. Foloseste un lichid dot 4 de calitate si inlocuit la maxim 2 ani nu vei avea probleme.

                  Comment


                  • #10
                    Multumesc tuturor pentru sfaturi! Masina
                    s-a vandut intre timp, cu revizia facuta la zi.
                    Ideea a fost sa o dau ca ca imi cumpar un TypeR FK2, insa pana pa urma am inlocuit Honda cu alta marca.
                    Si nu pentru ca nu iubesc Honda, ci pentru ca ca asa s-a potrivit la momentul respectiv.

                    Topicul se poate inchide. Salutari!

                    Comment

                    Working...
                    X