Lichid de frana

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
    hondaru
    Senior Member

  • hondaru
    replied
    Cei de la service nu te-au sfatuit prost. Asa cum am mai zis este un lichid pur sintetic dar din nefericire absoarbe vaporii de apa din atmosfera. Ce-i drept prin orificiul de aerisire din capacul pompei de frana intra extrem de putina umezeala. La masina de care pomeneam am schimbat lichidul (ptr ca mi s-a pus un pitic pe creier cum se zice) dupa 13 ani. La test ptr concentratie de apa a iesit perfect. Fara apa! Lichidul era cel de prim montaj (adica cel cu care a venit masina din fabrica). Fata de lichidul nou cel vechi era putin galbui insa fara pic de particule in suspensie sau sedimente si ca aparenta perfect limpede si clar.
    La schimb a urmat cosmarul cu aerisirea si subliniez fara computerul care deschide pe rand circuitele ABS si iti indica care roata s-o aerisesti incepand in primul rand cu blocul ABS nu reuseam sa fac nimic. Daca aveam computerul din prima operatiunea ar fi fost floare la ureche. Operatiunea este indicata de constructor sa se faca la un interval anume dpdv ca trebuie sa acopere si situatii mai putin placute in exploatare si sa poata asigura (constructorul) ca pe perioada garantiei totul va merge bine fara cheltuieli suplimentare de inlocuiri in garantie. Mai este si aspectul sigurantei in circulatie, prezenta apei care se transforma in vapori la incalzirea sistemului in timpul functionarii poate duce la disfunctionalitati in momente critice. Cel ce foloseste masina regulat isi da singur seama cand frana devine mai putin eficienta si poate lua masurile necesare in consecinta. Restul e marketing. Trebuie sa traiasca si service-ul si producatorii de ulei nu-i asa?!
    hondaru
    Senior Member
    Last edited by hondaru; 23-07-19, 14:28. Reason: Adaugat comentariu

    Leave a comment:

  • Xander
    Senior Member

  • Xander
    replied
    Lichidul de frana se schimba mai degraba la un interval de timp prestabilit, decat la nr de km. In speta eu l-as schimba la fiecare 3 ani pentru o masina cu o utilizare normala, de strada. Nu stiu in cat timp faci 90.000 km, dar daca vorbim de 5-6 ani, e mult prea mult.

    Leave a comment:

  • closchkutza
    Senior Member

  • closchkutza
    replied
    Eu la fosta masina schimbam lichidul la 80-90.000km, cand schimbam si discurile fata + placute (lichid dot 5.1). Niciodata nu am avut probleme cu franele. Sugestia de a nu-l schimba la 30.000 a venit de la cei din reprezentanta unde faceam reviziile care mi-au zis ca pot sa-l schimbe si la fiecare revizie daca vreau sa le dau bani degeaba. Il testau la 20 - 30.000km si aia era.

    Leave a comment:

  • Xander
    Senior Member

  • Xander
    replied
    Originally posted by hondaru View Post
    Cei care vreti sa goliti sistemul cu aer comprimat ca apoi sa-l umpleti la loc va sfatuiesc sa aveti la indemana un computer pentru testat franele. Eu am facut asa la o masina si mi-am mancat ficatii pana am aersit-o. Fara acel computer care sa actioneze pe rand supapele din distribuitorul ABS/ESP nu faceti nimic! Varianta cu pus un lichid peste celalalt e mai "safe" dar nu garanteaza eliminarea completa a lichidului vechi tocmai pentru ca anumite circuite din blocul ABS nu se dechid.
    De fapt lichidul se testeaza inainte de operatiune pentru prezenta apei (fiind hidro absorbant absoarbe vaporii de apa din atmosfera). Daca testerul indica lipsa apei eu unul nu as mai face inlocuirea decat in cazul in care au fost probleme la garniturile etrierilor sau in alte parti (si astfel s-a contaminat uleiul cu diverse particule) sau chiar se vrea trecerea la un alt tip de lichid.
    Cealalta varianta (ciobaneasca), valabila la masinile mai vechi, care nu au procedeu de deschidere valve ABS din computer, este sa franezi puternic de cateva ori pe drum alunecos, sa intre ABS-ul si sa elibereze aerul in instalatia de frana. Apoi desigur ii faci inca o aerisire. Mare atentie insa, masina va frana FOARTE prost, disproportionat, deoarece are aer in distribuitorul de ABS!

    Procedeul e valabil la orice operatiune care include desfacut pompa servo, trasee frana etc - practic orice permite aerului sa ajunga in sistemul ABS. Am patit asta la ATR si am invatat on the hard way...

    Leave a comment:

  • Geo66
    Junior Member

  • Geo66
    replied
    Va mulțumesc tuturor pentru răspunsuri. Până la urmă e amuzat să deții Honda și când vezi ce reacții generezi prin service-urile unde se lucrează numai cu germane... Eu m-am uitat in cartea service a mașinii și am văzut ca, în conformitatea cu recomandările producătorului, trebuie schimbat lichidul de frână, pe lângă ulei și filtre. Cu uleiul și filtrele a fost ușor (deși 0W20 și Motul e ceva exotic pt mecanici). Macar e de apreciat că omul lucrează cu factura și cu documente pe tot ce face. Mulțumesc mult și să auzim de bine!

    Leave a comment:

  • hondaru
    Senior Member

  • hondaru
    replied
    Cei care vreti sa goliti sistemul cu aer comprimat ca apoi sa-l umpleti la loc va sfatuiesc sa aveti la indemana un computer pentru testat franele. Eu am facut asa la o masina si mi-am mancat ficatii pana am aersit-o. Fara acel computer care sa actioneze pe rand supapele din distribuitorul ABS/ESP nu faceti nimic! Varianta cu pus un lichid peste celalalt e mai "safe" dar nu garanteaza eliminarea completa a lichidului vechi tocmai pentru ca anumite circuite din blocul ABS nu se dechid.
    De fapt lichidul se testeaza inainte de operatiune pentru prezenta apei (fiind hidro absorbant absoarbe vaporii de apa din atmosfera). Daca testerul indica lipsa apei eu unul nu as mai face inlocuirea decat in cazul in care au fost probleme la garniturile etrierilor sau in alte parti (si astfel s-a contaminat uleiul cu diverse particule) sau chiar se vrea trecerea la un alt tip de lichid.

    Leave a comment:

  • Robby_Alessio
    Senior Member

  • Robby_Alessio
    replied
    Originally posted by Xander View Post
    Cand auzi din astea, te intrebi in ce stare or fi masinile din jurul nostru, cand asemenea mecanici au grija de ele... Sa curete cu alcool sistemul pana se umfla si crapa furtunele...
    ) Stii care e partea frumosa ?!
    Ca multi sunt convinsi ca asa se face...neafectand tuburile . La fel si la curatirea chederelor (ca sa ies putin din topic)


    Sent from my iPhone X usingTapatalk

    Leave a comment:

  • Xander
    Senior Member

  • Xander
    replied
    Cand auzi din astea, te intrebi in ce stare or fi masinile din jurul nostru, cand asemenea mecanici au grija de ele... Sa curete cu alcool sistemul pana se umfla si crapa furtunele...

    Leave a comment:

  • Robby_Alessio
    Senior Member

  • Robby_Alessio
    replied
    Originally posted by Geo66 View Post
    Mulțumesc mult pentru răspunsuri. Din cate vad, nici vorba de schimbat conducte sau spălat instalație!
    Nu stiu la ce te referi dar ...Daca vrei sa schimbi tuburile de frana din clasicele de cauciuc cu cele -in inox- tip Hel, Goodridge, etc etc acolo e ceva mai mult de munca ... si depinde mult si de masina
    Eu la FN1 pe spate pentru furtunele 5+6 am avut de furca ...
    ———
    Instalatia -se spala- cu noul lichid
    Tu cand il schimbi dai afara pe la valva pana iese curat si fara aer...



    Sent from my iPhone X usingTapatalk

    Leave a comment:

  • Legionaru'
    Senior Member

  • Legionaru'
    replied
    Alea sunt povesti!

    Leave a comment:

  • Geo66
    Junior Member

  • Geo66
    replied
    Mulțumesc mult pentru răspunsuri. Din cate vad, nici vorba de schimbat conducte sau spălat instalație!

    Leave a comment:

  • Robby_Alessio
    Senior Member

  • Robby_Alessio
    replied
    Cel mai simplu si usor e sa-ti faci o bere si 3 barfe cu 2 amici...apoi le spui sa te ajute ...
    Scoti cu o seringa din “rezervor” uleiul vechi pana ajunge pe fund...
    Pui lichid nou pana se umple ... dai bidonasul in mana unuia dintre amici sii spui sa completeze cand e la jumatate...
    Al doilea il pui sa dea la pedala
    Iar tu deschizi “supapa” si il scoti pe cel vechi !!!

    ———
    Da ... tot DOT4 se foloseste si la ambreiaj
    Procedura este aceiasi ca la frane
    Si poti apela tot la acei 2 amici ... numai ca te mai costa 2 beri )
    Pompa de ambreiaj cu supapa se afla in fata motorului ( foto a unui 1.4 dar si pe1.8/2.2 e in aceiasi pozitie




    Sent from my iPhone X usingTapatalk

    Leave a comment:

  • M4R1U5
    Senior Member

  • M4R1U5
    replied
    Merge licid de frana la ambreiaj !
    Dar e bine sa faci la un service unde au aparat din ala de iti scoate aerul din insralatie.

    Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk

    Leave a comment:

  • Legionaru'
    Senior Member

  • Legionaru'
    replied
    Metoda clasica. Pedala si aerisire pe fiecare roata in parte. Incepi cu dreapta spate, stanga spate, dreapta fata, stanga fata.
    Inainte sa incepi procedura de aerisire umpli borcanul cu lichid de frana, urmaresti si completezi dupa fiecare roata. Cand termini procedura readuci la nivelul initial din vas lichidul de frana. Daca e mai putin, completezi. Daca e mai mult scoti cu seringa.
    De ambreiaj nu stiu ce sa zic. Eu am patit o! Daca ai probleme cu pompa de ambreiaj mai bine nu o faci.

    Leave a comment:

  • Geo66
    Junior Member

  • Geo66
    replied
    Salut,
    Ma puteți ajuta cu un sfat, va rog? Cum se face corect schimbul lichidului de frana? Am fost recent la service (autorizat RAR, dar nu reprezentanta Honda) pentru revizia de 80.000 km la un Jazz benzina 1.3 din 2012. Mecanicul mi-a zis, fara sa se uite la mașină, că nu îmi poate schimba lichidul de frana pe loc pt că trebuie să comande conductele de frana pt puntea fata. Mi-a zis că trebuie să spele circuitul cu alcool după ce-l golește și dacă acele conducte sunt vechi se umfla și crapa. Așa că mai bine le schimba... Am zis pas. Mi s-a părut un pic ciudat și am zis că mai verific. Nu am găsit încă nimic concludent, așa că vă rog să mă ajutați cu un sfat.
    Totodată, as vrea sa vă întreb dacă o data cu schimbarea lichidului de frana se schimba și lichidul ambreiajului (știu că e tot lichid de frana). Bănuiesc că e circuit separat pt că sunt recipienți separați sub capota.
    Mulțumesc mult pt. sfaturi.

    Leave a comment:

Working...
X