Lichid de frana

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by hondaru View Post
    Cei care vreti sa goliti sistemul cu aer comprimat ca apoi sa-l umpleti la loc va sfatuiesc sa aveti la indemana un computer pentru testat franele. Eu am facut asa la o masina si mi-am mancat ficatii pana am aersit-o. Fara acel computer care sa actioneze pe rand supapele din distribuitorul ABS/ESP nu faceti nimic! Varianta cu pus un lichid peste celalalt e mai "safe" dar nu garanteaza eliminarea completa a lichidului vechi tocmai pentru ca anumite circuite din blocul ABS nu se dechid.
    De fapt lichidul se testeaza inainte de operatiune pentru prezenta apei (fiind hidro absorbant absoarbe vaporii de apa din atmosfera). Daca testerul indica lipsa apei eu unul nu as mai face inlocuirea decat in cazul in care au fost probleme la garniturile etrierilor sau in alte parti (si astfel s-a contaminat uleiul cu diverse particule) sau chiar se vrea trecerea la un alt tip de lichid.
    Cealalta varianta (ciobaneasca), valabila la masinile mai vechi, care nu au procedeu de deschidere valve ABS din computer, este sa franezi puternic de cateva ori pe drum alunecos, sa intre ABS-ul si sa elibereze aerul in instalatia de frana. Apoi desigur ii faci inca o aerisire. Mare atentie insa, masina va frana FOARTE prost, disproportionat, deoarece are aer in distribuitorul de ABS!

    Procedeul e valabil la orice operatiune care include desfacut pompa servo, trasee frana etc - practic orice permite aerului sa ajunga in sistemul ABS. Am patit asta la ATR si am invatat on the hard way...
    '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

    Comment


    • #92
      Eu la fosta masina schimbam lichidul la 80-90.000km, cand schimbam si discurile fata + placute (lichid dot 5.1). Niciodata nu am avut probleme cu franele. Sugestia de a nu-l schimba la 30.000 a venit de la cei din reprezentanta unde faceam reviziile care mi-au zis ca pot sa-l schimbe si la fiecare revizie daca vreau sa le dau bani degeaba. Il testau la 20 - 30.000km si aia era.

      Comment


      • #93
        Lichidul de frana se schimba mai degraba la un interval de timp prestabilit, decat la nr de km. In speta eu l-as schimba la fiecare 3 ani pentru o masina cu o utilizare normala, de strada. Nu stiu in cat timp faci 90.000 km, dar daca vorbim de 5-6 ani, e mult prea mult.
        '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

        Comment


        • #94
          Cei de la service nu te-au sfatuit prost. Asa cum am mai zis este un lichid pur sintetic dar din nefericire absoarbe vaporii de apa din atmosfera. Ce-i drept prin orificiul de aerisire din capacul pompei de frana intra extrem de putina umezeala. La masina de care pomeneam am schimbat lichidul (ptr ca mi s-a pus un pitic pe creier cum se zice) dupa 13 ani. La test ptr concentratie de apa a iesit perfect. Fara apa! Lichidul era cel de prim montaj (adica cel cu care a venit masina din fabrica). Fata de lichidul nou cel vechi era putin galbui insa fara pic de particule in suspensie sau sedimente si ca aparenta perfect limpede si clar.
          La schimb a urmat cosmarul cu aerisirea si subliniez fara computerul care deschide pe rand circuitele ABS si iti indica care roata s-o aerisesti incepand in primul rand cu blocul ABS nu reuseam sa fac nimic. Daca aveam computerul din prima operatiunea ar fi fost floare la ureche. Operatiunea este indicata de constructor sa se faca la un interval anume dpdv ca trebuie sa acopere si situatii mai putin placute in exploatare si sa poata asigura (constructorul) ca pe perioada garantiei totul va merge bine fara cheltuieli suplimentare de inlocuiri in garantie. Mai este si aspectul sigurantei in circulatie, prezenta apei care se transforma in vapori la incalzirea sistemului in timpul functionarii poate duce la disfunctionalitati in momente critice. Cel ce foloseste masina regulat isi da singur seama cand frana devine mai putin eficienta si poate lua masurile necesare in consecinta. Restul e marketing. Trebuie sa traiasca si service-ul si producatorii de ulei nu-i asa?!
          hondaru
          Senior Member
          Last edited by hondaru; 23-07-19, 14:28. Reason: Adaugat comentariu

          Comment

          Working...
          X