Lichid de frana

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lichid de frana

    Este un element asupra caruia majoritatea nu acorda atentia cuvenita. Lichidul de frana dupa o anumita perioada aduna apa (prin diverse metode), si ajunge sa aiba un punct de fierbere mai scazut. Prin urmare, nu degeaba se specifica ca el trebuie schimbat la 2 ani.


    Intrebare: ce lichid de frana punem in Honda, din oferta de pe piata?


    Evident, ar trebui sa-l urmarim pe cel cu cel mai mare punct de fierbere. Dar, la mersul de zi cu zi, chiar se merita investitia intr-un lichid precum Castrol SRF?

    In continuare, am atasat o lista cu lichidele de frana, temperaturile de fierbere, si preturile (momentane) pe care le-am gasit pentru fiecare, din ce am intrebat


    Astept niste pareri pertinente.

  • #2
    Eu am pus ceva de la EBC,era cam ~40 ron, parca vreo 280 grade punct de fierbere,nu mai stiu sigur.Daca conteaza investitia, cred ca numai tu poti decide,tu sti cat de des te aduci in situatia sa pui multe frane consecutiv

    Comment


    • #3
      Mnda, in septembrie vreau sa mesteresc si eu schimbul lichidului de frana, drept urmare am facut si eu mici "anchete" si mi s-a parut ca Ate are pret bun, motul fiind renumit pentru race, dar nu am intalnit nicaeri Castrolul si din ce dai tu acolo e super! eu vreau sa schimb si furtunasele probabil cu insertie metalica, sa vedem ... ca si tine astept pareri...
      pana una alta... spor in plan si numai bucurii!!!

      Comment


      • #4
        Apropo, vezi ca la Civic e recomandat doar Dot 4.
        Honda Civic 5D 2008 - 1.8 M/T Galaxy Gray
        sigpic
        http://hondafan.etp.ro/gallery/v/bgdsta/

        Comment


        • #5
          Pai 5.1, de ce nu?
          Au acceasi compozitie chimica; DOT5 are alta compozitie; teoretic, DOT 5.1 este un DOT4 care indeplineste normele de DOT5; am studiat foarte atent fiecare tip de lichid pus in lista, pentru ca unele sunt specificate clar ca nu pot fi utilizate in sisteme hidraulice ce contin si sistemul de ambreiaj; la Honda (si la civic sedan, de exemplu), nu sunt toate ambreiajele hidraulice, si au circuit comun cu cel de frana?
          O sa ma uit, sa adaug si EBC in lista; de asemenea, nu ma obosesc sa pun variantele ieftine si de buget de pe piata; cel putin, fata de ATE, de exemplu, chiar nu merita sa nu acoperi diferenta de pret.

          Comment


          • #6
            In manualul de instructiuni scrie clar DOT 4 si numai DOT 4. De ce anume, nu pot sa zic. Poate afecteaza furtunele sau pompa de frana, nu stiu exact.
            Honda Civic 5D 2008 - 1.8 M/T Galaxy Gray
            sigpic
            http://hondafan.etp.ro/gallery/v/bgdsta/

            Comment


            • #7
              O sa ma uit; eu tin minte ca am vazut peste tot DOT3/4 sau mai bun, compatibil.
              Oricum, ATE-ul, RBF-ul, Castrolul, din ce tin minte, sunt specificate DOT4.

              Pentru EBC nu am gasit nicaieri specificatii exacte despre punctele de fierbere...le poate gasi cineva?

              Comment


              • #8
                @bgdsta - pentru ca DOT5 arde garniturile, si la un moment dat risti sa te trezesti fara frane. Informatie luata din service Honda.
                -------------------
                There is no point of having if you can't share.

                Comment


                • #9
                  Nu discutam de DOT5!
                  DOT5 este un lichid de frana pe baza de silicon, si da, arde garniturile. Se foloseste in sisteme de franare special create si destinate pentru el.
                  DOT 5.1, ca si DOT 4, este un lichid de frana pe baza de Glycol/Borat.
                  Gasiti informatiile cu google

                  P.S.: daca mai aveti preturi, nu ezitati sa le puneti, ca sa putem completa tabelul

                  Comment


                  • #10
                    Eu am pus RBF660 la moto si RBF600 la masina si nu merg ca la curse. Dar e prea mica diferenta de pret fata de unul normal (si prea mic volumul) ca sa mai conteze
                    ex-FN2 owner
                    Loved it every second!

                    Comment


                    • #11
                      EBC 307 - A highly refined DOT 4 based Glycol fluid that has less tendency to cause vapour lock.Dry boiling point is 307 degrees C. Wet boiling point is in excess of 196 degrees C.

                      Comment


                      • #12
                        http://www.mugen-power.com/automobil...uid/index.html
                        Nu am gasit nicio indicatie ce specificatie DOT are...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by vtin View Post
                          http://www.mugen-power.com/automobil...uid/index.html
                          Nu am gasit nicio indicatie ce specificatie DOT are...
                          Probabil ca e 5.1
                          Dry boiling point: 327°C
                          Wet boiling point: 202°C

                          Si e vreo 40 lire bidonu
                          ex-FN2 owner
                          Loved it every second!

                          Comment


                          • #14
                            vezi ca gasesti preturi mult mai bune la baietii de pe forum (mobiloil, adilau) fata de racingnick. Eu am luat de la ei rbf600 cu 40 si ceva ron, ca sa nu mai zic ca gasesti si pe net pe la magazinele de moto(motovip).
                            R 42659 - Milano Red Ep3

                            Comment


                            • #15
                              cum a spus si colegul bgdsta , recomandat doar DOT4

                              Comment

                              Working...
                              X