T(F)SI vs. (i-)VTEC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T(F)SI vs. (i-)VTEC

    Ce ziceti? Va cer parerea intrucat nu pot sa zic ca ma pricep la motoare foarte mult, dar uitandu-ma strict la perfomante si la ce a scris presa, mi se pare interesant. Merita admirat acest motor de la VAG?
    Ce am remarcat eu:
    1. putere relativ mare din cilindree relativ mica
    2. cuplu enorm pentru o benzina, comparabi cu cel al unui diesel
    3. cuplu mare pe o plaja larga de turatii
    4. pretentios cu benzina (minim CO 98)
    5. consum nu foarte mare

    E cineva care le-a condus pe amandoua? Care e mai placut la condus (din prisma confortului pe de o parte si din prisma sportivitatii pe de alta parte)? E i-VTEC-ul la care simti ca trage si dupa 4000 de ture? Se simte cuplul TFSI-ului chiar asa mare precum pe hartie?

    P.S. Sper sa vad replici de genul "tu compari pere cu mere, unul e turbo celalalt e aspirat bla bla bla"...ambii producatori incearca sa-si vanda motoarele, fac masini in aceleasi clase, ba chiar Honda tinteste, mai nou, segmentul tinta al Audi. Si din aceasta perspectiva pot fi comparate.
    hondatu
    Administrator
    Last edited by hondatu; 10-11-08, 14:49.
    "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

    '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

  • #2
    Re: T(F)SI vs. (I-)VTEC

    Nu o zic eu, ca tu ai zis-o deja:

    Originally posted by octi_b
    "tu compari pere cu mere, unul e turbo celalalt e aspirat bla bla bla"...
    Sa ne zici ce informatii vrei sa obtii.

    Nu stiu cati Hondari au habar despre TFSI. :roll: Poate unii s-au plimbat cu Golf GT sau GTI, dar cam ata. Informatii "la prima mana" mai degraba gasesti pe VWforum si faci tu apoi comparatia.

    In ce ma priveste am de zis doar atat: I hate VW!

    Nu zic ca nu e bun motorul. Asta vor vedea proprietarii in timp. Chiar a parut interesant cand ma interesam de Honda. Civicul nu l-am luat pt i-VTEC. Masina ma reprezenta.

    Si dupa cum zicea ramm... e bine sa vada cat mai des rosu :lol: Si azi am dus-o in limitare. Imi place prea mult cum suna motorul. :lol: E o senzatie pe care nu am intalnit-o la alte motoare. Singurul motor care m-a impresionat mai mult e cel de pe Evo ops:
    '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

    sigpic

    Comment


    • #3
      A lui ramm vede zilnic rosu, nu s-a suparat pana acum, chiar ii place. :lol:
      octi_b tu chiar compari mere cu pere! Nu prea merge un versus motor aspirat cu motor dopat (turbo/ compresor). Eu astept sa scoata Honda un motor meserias de 1.6 (sa zicem) turbo.
      Referitor la VW si total off-topic. Sambata am fost la revizie cu var'mea care poseda un Golf 5 Plus motorizare 1.6 cu 105 CP.
      1. Factura ptr schimb ulei, filtru ulei si dopul ala (restul de filtre doar au fost verificate - cica): 570 Ron
      2. A reclamat ca ii consuma 14% - 15% (conduce ca un melc pensionar); raspuns: nu avem ce le face, asa consuma toate
      3. I-am zis baiatului de la service (PBN) daca nu mai bine lua FSI - raspuns: da' ala e motor mult mai scump si are alte probleme, dar consuma mai putin :lol:
      Singura masinuta produsa de grupul VAG pe care as testa-o ar fi un R8.
      Ex: Civic 1.8 Executive NHB 2007/ Del Sol ESI/ Del Sol VTi
      2 roti

      Comment


      • #4
        La capitolu zgomot mie unu nu-mi place nici unul in afara de 4.2 FSI. Am mers cu 2.0 TFSI si cu 3.2 FSI si ambele trag cu nemiluita. TFSI e ok, DSG-u schimba de parca esti in NFS, 3.2-u face frumos, rage da ambele au o singura problema dpmdv ... sunetul. Prefer "VTEC roar"-ul de pe B16 in orice zi chiar daca n-are turbo si nu trage la fel de bine zgomotu e demential si ca sa continui comparatia la test drive-u de la Semanatoarea am auzit si 3.5-u de pe Legend alergat si e fenomenal sunetul, pur si simplu nu se compara.

        P.S. octi_b tu la ce motoare te referi ca titlu nu-mi zice nimic?
        '07 Accord 2.0 ES Dark Mocha
        '98 Civic Sedan 1.6 VTi New Vogue Silver

        Comment


        • #5
          Eu as putea face teoretic comparatii, deoarece lucrez in grupul VW, desi sunt un proprietar si un impatimit Honda ops:
          Voi fi insa foarte probabil subiectiv, deoarece pasiunea pentru Honda e mare si sincer, nu as schimba-o niciodata pe un VW. De altfel, poate singura masina germana pe care mi-as lua-o, ar fi un BMW, daca nu ar costa nejustificat de mult in opinia mea (ma refer aici in primul rand la optionale).

          Revenind la subiect, motoarele FSI si respectiv TSI, sunt motoare cu mult superioare celor MPI (motoarele clasice pe benzina), atat ca si performante, cat si ca tehnologie propriu-zisa. Practic din aceeasi cilindree se scoate o putere superioara (10-15 CP in general), la un consum, cel putin teoretic mai mic. De asemenea cuplul, plaja de turatie sunt superioare motoarelor din vechea generatie. Nu stiu daca este comparabil cuplul cu cel al unui diesel cum spunea cineva, daca ne gandim ca un 2.0TDI/170CP are cuplu maxim 350Nm, in timp ce un 2.0 TSI are 280Nm. Insa cu siguranta, este mult superior motoarelor MPI si VTEC la acest capitol.

          In alta ordine de idei, superior VTEC-ului este un motor TURBO FSI, nicidecum un FSI (si vorbesc de cilindree comparabile, nu de motoare de 4200 de cc).

          Sa luam de exemplu un 1.8 TSI si un 1.8 I-VTEC. Vom vedea ca diferenta este relativ mica. TSI-ul are 160CP, cu tot cu turbo, in timp ce V-TEC-ul dezvolta 140CP. Diferenta mica avand in vedere turbina
          Singura diferenta majora este intr-adevar cuplul maxim: 250Nm/1500-4200 la 1.8 TSI, iar la 1.8 VTEC avem 174/4300. Cam aici se termina insa diferentele cu avantaj TSI. VTEC-ul se comporta considerabil mai bine la turatii mari, fata de TSI. Consumul este simtitor mai mic la un VTEC fata de un TSI. Plus ca daca pui combustibil 95 la un TSI vei ajunge foarte repede in service

          O alta comparatie posibila ar fi motoarele de 2 litri. Un 2.0 VTEC dezvolta 200CP si are un cuplu maxim de 193Nm la 5600rpm. Daca il comparam cu un 2.0 FSI, care dezvolta 150CP, nici nu are sens sa mai intram in detalii. Il putem compara insa cu un 2.0 TSI, care in ciuda turbinei, dezvolta tot 200CP, insa are un cuplu maxim considerabil superior (280Nm/5000rpm). Daca ne uitam la demaraj insa, VTEC-ul de pe CTR face 0-100 km/h in 6.6 sec, in timp ce un 2.0TSI pus pe o masina cu o greutate similara, va avea un demaraj simtitor mai mare (7.3 sec pe o Octavia RS spre exemplu, ceea ce inseamna o diferenta de aproape 1 secunda!). Ca sa va faceti o idee, CTR are masa proprie de 1338kg, in timp ce RS-ul una de 1400kg. Aici insa conteaza si alte criterii pe langa puterea motorului si greutate si ne-ar trebui multe pagini pentru a face o comparatie clara
          La Golf GTI din cate stiu eu demarajul este 7.2 sec. Am dat exemplu RS, deoarece eu lucrez cu Skoda si cunosc aceste date pe de rost

          Ar fi multe de spus despre diferentele dintre cele 2 tipuri de motoare, insa din pacate nu am nici eu timpul necesar pentru a intra in detalii, cel putin nu acum. Eu personal nu as schimba niciodata un VTEC pentru un TSI/FSI, fie si numai pentru directia pe care o am pe Civic-ul meu, o directie grea, sensibila, o directie de SOFER, comparabila cu cea de pe un BMW. Oricum am lua-o, feelingul pe care il ai cand conduci o Honda, nu se poate compara cu cel pe care il ai cand conduci un VW (fie el si Audi). Pastrand proportiile insa, caci o Honda, oricare ar fi ea, nu se va putea compara niciodata cu un S8 sau un R8 sau etc.
          '06 Civic 5D Executive M/T - Nighthawk Black Pearl + Leather Package + Sport Package
          http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/Ghostface/Civic/

          Comment


          • #6
            Din datele oferite de producator A4 1.8T sau Passat 2.0 TFSI au valori mai bune ca Accordul 2.0 ( 8.2 respectiv 7.6 demaraj ) sau viteza maxima.Nu spun ca sunt mai bune ca la Honda si nu vreau sa le compar dar totusi sunt motoare ok ( fata de intrebarea pusa de initiatorul topicului )
            Am condus si mers destul de mult cu Octavia 1.8 T 4*4 ( are acu catre 190.000 km ) si se comporta mai mult decat decent , mai mult nu a avut probleme de fiabilitate. consum maricel daca te dai la ea.
            Accord 2.0i i-VTEC 2007
            http://hondafan.etp.ro/gallery/v/ant76/

            Comment


            • #7
              replica

              Si eu am fost vw-ist... ...am inteles de la specialisti ca noul Golf V break este foarte reusit !...da' arata la spate cam ciudat,asa ca ...
              Hiroshima

              Comment


              • #8
                Originally posted by ANT76
                Din datele oferite de producator A4 1.8T sau Passat 2.0 TFSI au valori mai bune ca Accordul 2.0
                De care 1.8T vorbim? 20v-ul vechi si scos din productie? Acela a fost de 150 respectiv 180cp (O1 RS). Daca nu presupun ca vorbim de 1.8TFSI (mai nou) 160cp.

                2.0TFSI are 200CP.
                Accordul 2.0 are doar 155cp.
                In plus aici intervine puternic si ma mir ca nu se discuta despre asta: etajarea cutiei. In general, la o limuzina civila o cutie in 6 trepte accelereaza mai rapid decat una in 5, chiar daca trebuie facute mai multe schimbari.

                Observ ca se mai face o confuzie: TSI si TFSI. Unele au doar turbina, altele au turbina si compresor. Daca la inceput TSI-ul a fost doar 1.4 si cu turbina si compresor (variantele de 140 si 170cp) apoi au facut si una de 122cp doar cu turbina. Le-au amestecat de nu mai stii ce e
                2007 CL7, Graphite Pearl

                Comment


                • #9
                  Acuma au scos si 2.0 T(F)SI. Un soi de TSI cu tehnologie FSI. Cine ii mai intelege :roll:
                  '07 Accord 2.0 ES Dark Mocha
                  '98 Civic Sedan 1.6 VTi New Vogue Silver

                  Comment


                  • #10
                    Bag de seama ca fiecare isi incepe comentariul prin a preciza intr-un fel sau altul ca nu e fan VAG ...
                    Sunteti cumva timorati ?
                    :lol:
                    Accord CL9 Type S CB 600 FA Hornet

                    Comment


                    • #11
                      Eu unul am inceput prin a preciza ca nu as da vtec-ul pe un (t)fsi, pentru a evidentia ca sunt subiectiv
                      '06 Civic 5D Executive M/T - Nighthawk Black Pearl + Leather Package + Sport Package
                      http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/Ghostface/Civic/

                      Comment


                      • #12
                        akebono A4 1.8T ( aici nu mai scriu restul literelor ca mai nou oricum e o brambureala cu ele ) avea in 2002 163 cai si facea suta in 8.6 deci era mai rapid chiar si in varianta 20 V .
                        Accord 2.0i i-VTEC 2007
                        http://hondafan.etp.ro/gallery/v/ant76/

                        Comment


                        • #13
                          Au si motoarele Turbo avantajele lor fata de motoarele aspirate (cu sau fara vtec):
                          - demaraj,
                          - cai de la turatii mult mai joase,
                          - consum mai mic in regim de condus relaxat,
                          - posibilitatea de a fi resoftate pt amatorii de chip-tuning.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Ghostface

                            O alta comparatie posibila ar fi motoarele de 2 litri. Un 2.0 VTEC dezvolta 200CP si are un cuplu maxim de 193Nm la 5600rpm. Daca il comparam cu un 2.0 FSI, care dezvolta 150CP, nici nu are sens sa mai intram in detalii. Il putem compara insa cu un 2.0 TSI, care in ciuda turbinei, dezvolta tot 200CP, insa are un cuplu maxim considerabil superior (280Nm/5000rpm).
                            Daca tot luam varfurile de gama am mai putea mentiona:

                            comparatia la 1.8: este si un 1.8T de 225cai pe audi TT
                            comparatia la 2.0: este si un 2.0TSI de 240cai pe S3 sau GTI Edition30

                            Comment


                            • #15
                              pe S3 are 260 CP :wink:

                              Ok... recunosc... sunt fan Audi, dar doar pt ca din "trio-ul german" e singura care nu-mi displace...
                              '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X