hondafan
CONDUCEREA COMPANIEI HONDA
Toshihiro Mibe (2021- )

Toshihiro Mibe, nascut la 1 Iulie 1961 in orasul Toyonaka, prefectura Osaka si devenit angajat al companiei Honda in Aprilie 1987, este cel de al noulea presedinte al companiei.
Odata cu venirea sa pe cea mai inalta pozitie a firmei se poate vorbi de revenirea unei traditii tipice pentru aceasta pozitie in cadrul firmei Honda si anume aceea de a desemna un inginer si nu un specialist din domeniul economico-financiar, traditie nu des intalnita in lumea auto.
Mibe si-a petrecut cea mai mare parte a copilariei sale in Hiroshima datorita faptului ca parintii sai au fost detasati cu locul de munca in acel oras.
In primavara anului 1980 a absolvit Liceul Municipal din localitate dupa care a intrat la Facultatea de Inginerie Mecanica a Universitatii din Hiroshima.
A intrat la Scoala Absolventa de Inginerie (Laboratorul de Inginerie, Motoare cu Combustie Interna) si s-a specializat in ingineria fenomenelor de miscare a fluidelor, pe care a absolvit-o in primavara anului 1985. A urmat si alte specializari in cadrul aceleiasi institutii pe care le-a absolvit in martie anului 1987.

O luna mai tarziu, in aprilie 1987 avea sa devina angajat al firmei Honda. Aici avea sa ocupe diferite functii in cadrul departamentului de cercetare si dezvoltare sectia motoare de automobile.
Dupa 25 de ani petrecuti in cadrul acestui departament, in primavara anului 2012 avea sa avanseze pe pozitia de director executiv al acestuia. Doi ani mai tarziu, in primavara anului 2014 avea sa devina multiplu director in cadrul companiei cand avea sa preia functiile de director executiv al companiei, director general sectia motoare automobile si director general al sectiei de planificare a productiei de grup motopropulsor in cadrul departamentului automobile.
Nici in anul urmator functiile nu sunt mai putine, in primavara anului 2015 acesta devenind director general sectia sisteme de conducere al departamentului de automobile. In anul 2016 Mibe avea sa devina director executiv senior al departamentului cercetare&dezvoltare.
Dupa un an de pauza in care nu i se inmanase nicio functie noua, anul 2018 ii aduce doua noi atributii, atat aceea de director executiv al firmei cat si cea de vicepresedinte executiv al departamentului cercetare&dezvoltare. In primavara anului 2019 acesta devine director reprezentant al companiei, presedinte si membru al comisiei pentru proprietate intelectuala si standardizare.
Anul 2020 avea sa fie poate cel mai incarcat an de noi functii din intreaga sa cariera. In primavara acelui an, avea sa devina responsabil de intreaga productie de automobile a firmei si totodata ofiter de management al riscurilor.
Pe data de 19 Februarie 2021 consiliul de supraveghere al firmei nipone avea sa numeasca un nou comitet executiv in frunte cu un nou director executiv. Urmand ca din luna aprilie a aceluiasi an Toshihiro Mibe sa devina director reprezentativ si presedinte al firmei Honda. Mai apoi, in cursul lunii iunie, in cadrul adunarii generale anuale, avand sa fie confirmat in pozitia de director general (CEO).
In cursul anului 2022 i se atribuie rolul de vicepresedinte al Asociatiei producatorilor de automobile din Japonia (JAMA).

Cea mai mare provocare a managerului Mibe ajuns in topul ierarhiei este aceea de a stabiliza din toate punctele de vedere concernul pe care il conduce, de a-i conferi o amprenta ecologica in limitele impuse si nu in ultimul rand de a-l duce cu succes prin intreaga transformare in care se gaseste intreaga industrie (auto).
Printre meritele sale din perioada ante-presedentie, demne de amintit ar fi infiintarea in anul 2017 a primului joint-venture din industria auto dedicat fabricarii in serie mare a sistemului de pila cu combustie in serie mare, firma denumita Fuel Cell System Manufacturing, LLC.
Acest nou nivel de cooperare nefiind altceva decat intensificarea contractului de cooperare incheiat intre cele doua firme in vara anului 2013.
O noua alianta strategica avea sa fie semnata si in vara anului 2020 cu gigantul chinez, CATL, in vederea furnizarii de baterii in sustinerea electromobilitatii.
Tot in acel an, gigantii japonezi Honda si Isuzu aveau sa semneze un acord de cooperare cu privire la cercetarea si dezvoltarea de trenuri de rulare pentru propulsia pe baza de pila de combustie dedicata masinilor grele.
Nici aspectul mobilitatii autonome nu trebuie uitat, Mibe fiind unul dintre raspunzatorii firmei ce, in anul 2021, pun bazele cooperarii dintre Honda si firmele americane Cruise si GM in privinta cercetarii si dezvoltarii acestei tehnologii.
Printre cele mai notabile merite ale lui Mibe de cand este la carma grupului Honda, se pot numara acordurile de colaborare cu firma Google, in anul 2021, in privinta integrarii serviciilor gigantului american pe automobilele Honda.
Acordul de cooperare comuna cu firma americana SES Holdings Pte. Ltd. in vederea dezvoltarii de baterii secundare in scopul sustinerii electromobilitatii.
Aprofunarea acordului de cooperare cu gigantul american GM, in anul 2022, in dezvoltarea electromobilitatii pe scara larga dar si cel cu gigantul nipon Sony de a fonda un joint-venture in privinta fabricarii si comercializarii de automobile electrice.
Dar si din plan intern exista vesti bune precum lansarea ultimei generatii a sistemului de siguranta omnidirectionala, Honda Sensing 360 si cel de asistenta sofer, Honda Sensing Elite, ambele parti integrante ale sistemului Honda Sensing.

global.honda
global.honda

Inapoi

HONDAFAN 2004-2025