hondafan
CONDUCEREA COMPANIEI HONDA
Takahiro Hachigo (2015-2021)

In mijlocul unei perioade de criza datorata numeroaselor scandaluri la cel mai inalt nivel politic, firma Honda decide la inceputul anului 2015, inlocuirea directorului ei executiv.
Anuntul in sine este o surpriza, avand in vedere ca astfel de mutari radicale se fac dupa rezolvarea celor mai critice probleme. Dar surpriza cea mare avea sa fie numirea lui Takahiro Hachigo in aceasta functie, avand in vedere ca acesta nu este un membru al consiliului director ci un membru de rang inalt dar din esalonul al doilea.
Explicatia este simpla si anume, dupa inlocuirea si concedierea a numeroase personalitati de la cel mai inalt rang al firmei, se doreste cu orice pret oameni ce nu au facut parte din anturajul acestora.
Asadar in a doua jumatate a lui iunie 2015, Takahiro Hachigo preia stafeta de la Takanobu Ito la sefia grupului Honda, devenind astfel atat presedintele grupului cat si directorul ei executiv si reprezentativ.

Nascut la 19.5.1959 in prefectura Kanagawa si devenit angajat al firmei Honda in 1982, acesta este cel de-al optulea presedinte al companiei Honda.
In premiera pentru firma japoneza, numirea lui Hachigo pe cel mai inalt post inseamna numirea unui membru cu inalta functie dar fara experienta de director in vreun departament al firmei, nici macar in cel de Cercetare si Dezvoltare conform traditiei firmei. La aceasta se mai adauga si lipsa sa de experienta in lumea motorsportului.
Cariera si-o incepe in departamentul de achizitii publice si fabricatie trecand mai departe in cel de cercetare si dezvoltare, in principal pe partea sasiuri, in cadrul principalelor filiale ale firmei, SUA, China si Marea Britanie.
Acesta face parte din echipa de dezvoltare a subsidiarei nord-americane ce avea sa aduca in productia de serie vestitul model Odyssey, un best-seller pe aceasta piata la clasa sa. Tot in cadrul aceleiasi subsidiare si tot la nivel de leader in dezvoltare, Hachigo si echipa sa imbunatatesc esential a doua generatie a modelului CR-V, de asemenea un best-seller pe aceasta piata la clasa sa.
Din primavara lui 2004, timp de doi ani, acesta a ocupat pozitia de prim-vicepresedinte al retelei de Cercetare si Dezvoltare subsidiara ameicana unde a fost implicat activ in dezvoltarea unor modele Honda si Acura.
Dupa aceasta perioada revine in Japonia pe postul de operating officer al centrului de cercetare si dezvoltare timp de un an de zile.
Urmatoarele posturi detinute de Hachigo, incepand din primavara anului 2010, sunt cel de manager general in cadrul departamentului de achizitii pentru o perioada de timp de un an de zile. Dupa care acesta este de gasit pe postul de director general de productie in cadrul fabricii de la Suzuka, tot pentru o perioada de un an de zile.
Dupa toate acestea, Hachigo este de gasit in Europa unde ocupa functia de vice-presedinte si director al subsidiarei Honda Motor Europe, de asemeni timp de un an de zile. Tot in acest timp ii este incredintata si functia de presedinte al Honda R&D Europe.
In primavara anului 2013 acesta este detasat in China unde avea sa ocupe diferite posturi de conducere.
Pentru inceput ocupa pozitia de vice-presedinte al subsidiarei Honda Motor Investment Co. Ltd., concomitent cu pozitia de reprezentant al departamentului de dezvoltare, aprovizionare si productie. Incepand cu toamna aceluiasi an, acesta preia si pozitia de vice-presedinte al departamentului de cercetare si dezvoltare.
In primavara lui 2015 acesta se intoarce in Japonia pentru a ocupa functia de manager senior al firmei.

Printre obiectivele sale aveau sa se numare: consolidarea subsidiarelor regionale ale firmei si electrificarea automobilului la o cota cat mai mare in viitorul apropiat. Dorinta companiei fiind ca in anul 2030 acestea sa ocupe o cota de piata de doua treimi, aici fiind incluse toate tipurile de motorizari de gen: hybrid, plug-in si pe baza de pila de combustie.
Sub conducerea lui Takahiro Hachigo, compania Honda mai are de tras dupa scandalul airbag-urilor ce lovise mai multe companii auto dar si a performantelor foarte slabe din cursele de Grand-Prix in primii patru ani din a patra perioada de participare.
Decizia capitala de a inchide unicele fabrici de automobile din Argentina (2020), Filipine (2020), Marea Britanie (2021) si Turcia (2021) din motive de eficientizare si consolidare a celorlalte locatii de rang mai inalt, a fost luata tot sub conducerea sa.
Dorinta sa de a electrifica cat mai mult paleta modelelor auto, poate fi privita ca reusita. La nivel global, compania dispunand de cate un model electric respectiv unul pe pila de combustie si 11 cu motorizare hibrida.

Inapoi

HONDAFAN 2004-2025