Kyoshi Kawashima (1973-1983) |
La patru ani dupa cooptarea sa in echipa de conducere a firmei este prezentat motorul in patru timpi E-Type de 146cmc-OHV, o creatie foarte avansata intr-o tara care inca isi mai linge ranile de dupa razboi. Devine sef de dezvoltare in centrul de specialitate al firmei, impartind insa cu seful sau si o alta pasiune: sportul cu motor, in speta cel pe doua roti. Motoarele proiectate si dezvoltate de catre Tadashi Kume si Kimio Shinmure sub supravegherea lui Kawashima sunt totodata montate manual de catre cei 3 pe motocicletele de competitie in concursurile nationale. In octombrie 1973, odata cu decizia celor doi fondatori ai companiei de a se retrage de la conducerea executiva, Kawashima este ales ca si noul presedinte al firmei. Sub presedentia sa, Honda devine prima companie auto japoneza ce depaseste cifra de afaceri de un miliard de yeni. Kawashima este cel ce avea sa puna accentul pe cercetarea si producerea categoriei de produse "power-products" care include: agregate, motoare de barca, masini de tuns iarba, motopompe, generatoare compacte si motoare maritime. Tot a lui este si semnatura din contractul pentru suport tehnic semnat cu grupul britanic British Leyland la sfarsitul anului 1979. Se retrage din functia de presedinte al companiei in septembrie 1983 luand locul de Supreme Advisor. |
Inapoi |
CONDUCEREA COMPANIEI HONDA