hondafan
MODELE 1963 - 2016
HONDA CONCERTO
 

La jumatatea anului 1988, Honda isi mareste paleta modelelor sale de pe piata nipona cu un nou model de clasa compacta. Modelul este pozitionat la fel ca si modelul INTEGRA, intre modelele CIVIC si ACCORD. Pe continentul european, continuarea prezentarii unui model "sonor", dupa "accorduri" , "preludii" si "jazzuri" - are loc spre sfarsitul anului 1990.

Aparand pe piata europeana in plina eruptie economica si sociala intr-o perioada cand batranul continent tinde tot mai mult spre cautarea propriei identitati, modelul CONCERTO este cea mai buna dovada a unui produs conceput in gandire globala. Aceasta fiindca este conceput la R&D in Germania, sprijinit tehnic de aceasi institutie dar filiala nipona, produs si testat la fabrica Rover din Longbridge (Marea Britanie) si botezat cu un nume italienesc. Numele sau se vrea armonia "concertului" la care iau parte numeroase "voci" europene. Pe baza acestui model, compania britanica Rover dezvolta seriile 200 (model in doua usi care nu va fi disponibil sub nici o forma cu numele de Honda) si 400 (model sedan, stand la baza versiunilor cabrio si combi care nu vor fi disponibile sub nici o forma cu numele de Honda). Din cauza unor rocade tehnice efectuate de catre cele doua companii, modelele Rover sant disponibile si cu motorizari diesel si mai bogat echipate, subliniind inca odata stilul propriu, tipic automobilelor englezesti.

Pe piata nipona, aceasta unica geneatie in doua forme de caroserie, nu supravietuieste decat patru ani, spre sfarsitul anului 1992 fiind inlocuita de catre modelul DOMANI. Pe piata europeana (cu exceptia unor tari precum Marea Britanie sau Franta) nu este disponibila decat o singura forma de caroserie, cea sedan fastback, care va fi de gasit in program pe parcursul a cinci ani, pana spre sfarsitul anului 1994 cand este lansat modelul CIVIC SEDAN FASTBACK.

HONDA CONCERTO SEDAN 1988-1992
HONDA CONCERTO FASTBACK 1988-1995

Inapoi