hondafan
MODELE 1963 - 2016
HONDA CITY
 

Spre sfarsitul anului 1981, Honda isi mareste paleta modelelor sale pe piata nativa cu un model de clasa mica care lansat pe piata impreuna cu mini-bike-ul MOTOCOMPO reprezinta noul concept de circulatie al deceniului tocmai inceput in marile metropole ale lumii.
Modelul nu se inscrie in categoria automobilelor KEI CARS si chiar si la export este prevazuta cel putin una din versiunile sale chiar daca sub alt nume.
In ciuda unui imens succes pe piata nativa, la export modelul nu realizeaza cifrele de vanzari propuse de mai marii concernului, astfel ca si viata sa pe aceste piete va fi una limitata.

Prin lansarea acestui model pe piata, imaginea firmei Honda ca si constructor auto, se va schimba drastic, cel putin in Japonia, la designul acestui model contribuind o complet noua generatie de designeri auto cu o medie de varsta de numai 26 ani. Lucru absolut nemaiintalnit pana atunci la vreun constructor auto nipon. Versiunile TURBO si Cabrio avea sa devina cult, dar ele nu sunt disponibile decat pe piata nativa.
Numele CITY avea sa mai apare odata in paleta modelelor constructorului nipon spre sfarsitul aniilor 90, dar numai pe piata pan-asiatica unde este disponibil un model sedan cu acest nume.
Dovedindu-se un real succes comercial, modelul avea sa cunoasca si extinderea si spre alte piete continentale, inclusiv Europa.

JAPONIA

HONDA CITY R 1981-1986
HONDA CITY TURBO/HONDA CITY TURBO II 1982-1984/1983-1986
HONDA CITY CABRIO 1984-1986

HONDA CITY 1986-1990

ASIA

HONDA CITY SEDAN 1996 - 2002
HONDA CITY TYPE-Z 1999 - 2000

HONDA CITY / HONDA FIT ARIA 2002 - 2008

HONDA CITY 2008 - 2014

HONDA CITY 2014 -

Inapoi