hondafan
MODELE 1963 - 2016
HONDA CAPA
JAP: 04.1998
 

Modelul CAPA lansat pe piata nativa in primavara anului 1998, este un model de clasa mica - microvan - construit pe platforma modelului LOGO si este primul model de serie rezultat din seria prototipurilor "Joy Mover" expuse la Salonul Auto de la Tokyo in toamna anului 1997, acestea reprezentand a doua generatie a prototipurilor din seria "Creative Mover".
Mai precis, este materializarea in serie a conceptului J-MW (Joyful Multi Wagon), accentul numelui sau cazand pe primul cuvant, dorindu-se un model ce ofera bucurie la mobilitatea inteligenta si individuala de care dispune acesta. Celelalte doua prescurtari simbolizeaza combinatia dintre proprietatile tipice unei caroserii combi comfortabile si spatiozitatea unui minivan.
In paleta modelelor auto a constructorului nipon, modelul CAPA este pozitionat intre modelele LOGO si CIVIC SEDAN.

Designul sau cubic, specific producatorilor asiatici, combina cel mai bine caracterul tipic unui automobil de familie cu flairul tineresc si intreprinzator al acestora.
Parbrizul sau trapezoidal dimensionat la marime mare alaturi de portantii ingusti ai masinii simbolizeaza dinamism si personalitate, forma expresiva a farurilor sale alaturi de grila radiatorului dimensionata mare, reflecta cel mai bine ca avem de a face cu un automobil cu personalitate. De asemenea e de gasit si la partea sa posterioara cu farurile sale si bara de protectie, ambele dimensionate mare.
Avand in vedere ca acest tip de automobile inalte se proiecteaza de la interior spre exterior, dimensiunile sale interioare de (L * h) 1.750mm * 1.240mm ii confera modelului de fata o spatiozitate nelimitata, modularitatea sa in sase configuratii nefiind nici ea de neglijat.
Printre detaliile sale tehnice se enumara caroseria sa de tip sandwich, precum si dotarea sa cu un Airbag pentru sofer (SRS a II-a generatie) si ABS.
Sasiul sau include o punte fata de tip McPherson, puntea spate fiind semirigida cu tija Panhard. Suspensia sa este de tip McPherson cu brat inferior triunghiular, arc spiral si bara de stabilizare pe axa fata respectiv sistem cu bara de torsiune, arc spiral cu legatura longitudinala si amortizor telescopic. Instalatia de franare dispune de discuri de frana ventilate pe puntea fata si tamburi pe puntea spate.
Impartirea greutatii sale e repartizata 63% pe puntea fata si 37% pe puntea spate, tractiunea facandu-se pe puntea fata.
Motorul sau de putere medie si specific LEV, intalnit si pe alte modele ale constructorului nipon, este unul cu patru cilindri in linie si patru supape pe cilindru (16V), amplasat transversal, distributia facandu-se pe un singur ax cu came deasupra chiulasei si injectie de combustibil programabila (SOHC PGM-FI).
Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 3.775mm * 1.640mm * 1.650mm la un ampatament de 2.360mm.
Greutatea medie a versiunilor acestui model se situeata la 1.110kg.

Pentru inceput modelul este lansat in versiunile denumite C si D disponibile exclusiv cu o cutie de viteza de tip CVT, planurile optimiste ale firmei nipone prevazand vanzari lunare de 6.000 unitati. Dar aceasta cifra nu va fi fost niciodata atinsa pentru ca in ciuda faptului ca motorizarea sa este una de putere medie intr-o caroserie putin mai mare de cea a automobilelor Kei Car, ceea ce ii confera o dinamica apreciabila, taxele si costurile de intretinere ii fac o viata grea.

De-a lungul carierei sale modelul avea sa cunoasca si cateva operatii de imbunatatire ale versiunilor existente, astfel ca in toamna anului urmator de la lansare, modelul este supus unui facelift minor (de recunoscut dupa culoarea grilei radiatorului care avea sa fie disponibil in culoarea masinii), isi face aparitia pe piata si o versiune cu tractiune integrala (4WD), disponibilitatea unei cutii de viteze automate in patru trepte, aplicarea tehnologiei G-CON si nu in ultimul rand noile denumiri ale versiunilor disponibile acum se numesc B, G si L.
Nou lansata versiune de baza B, disponibila ca si unica configuratie, poarta cu ea exclusiv o cutie de viteze automata in patru trepte.
Celelalte doua versiuni, G si L, sunt disponibile in trei configuratii, cate doua cu tractiune pe puntea fata, la care cate una disponibila cu o cutie de viteze automata iar cealalta cu una de tip CVT, iar cate una cu tractiune integrala ce dispun de o cutie de viteze CVT.
O alta noutate din partea modelului CAPA avea sa mai apara doar spre sfarsitul anului 2000 cand a avut loc un al doilea facelift (de recunoscut dupa noul design al grilei radiatorului si a barilor stabilizatoare), tot atunci fiind lansata pe piata si noua versiune Tuittel ce avea sa o inlocuiasca pe cea G. Marimea rotilor din dotarea de serie ce avea sa fie de 14 (pana atunci de 13) si echiparea sa cu centuri ISOFIX sunt si ele noile aparitii demne de amintit.
Dar nici aceaste modificari nu aveau sa aduca cu ele succesul mult visat de mai marii firmei, noutatile notabile, cu exceptia celor deja numite, fiind minimale.

Numele sau este prescurtarea cuvantului "capacity" ce provine din limba engleza, inseamnand "capacitate, talent" sau "abilitatea de absorbtie", in intelesul figurat vrandu-se modelul auto capabil sa raspunda la toate cerintele impuse de aceasta clasa de masini.
Concurenta sa este reprezentata de modele precum Suzuki Ignis, Mitsubishi Mirage Dingo, Daihatsu Pyzar sau Mazda Demio, unele dintre acestea cunoscute si pe piata de export.
Odata cu iesirea sa din productie, modelul nu va ma avea un urmas legitim cu acelasi nume, dar modele precum MOBILIO, respectiv FREED pot fi privite ca si descendente ale modelului de fata.
Modelul este proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia, tot acolo fiind si fabricat intre anii 1998 - 2001.

Motorizarile modelului:

-1.5L -SOHC -PGM-FI - la 98CP la 6.300rpm
-1.5L -SOHC -PGM-FI - 4WD - la 98CP la 6.300rpm.

Galerie foto:

Inapoi