hondafan
MODELE 1963 - 2016
Honda Acty Truck
JAP: 05.1999
 

Cea de a III - a generatie a modelului ACTY ajuns intre timp la doar doua forme de caroserie, isi face aparitia pe piata spre mijlocul anului 1999.

In mare, modelul creste usor in dimensiuni (+ 520mm), practicabilitatea interiorului dar si caracteristicile de incarcare fiind si ele reviziute, cele mai esentiale tehnologii ce avea sa le primeasca in cursul ciclului sau avand sa urmeze.
Conceptul de succes care a insotit aceste modele inca de la inceput - utilitatea la clasa mica - este prioritar si de data aceasta extins fiind prin noi tipuri de depozitare a marfii.
Pentru inceput modelul este lansat in variantele STD (in echipare exclusiva 2WD si cutie de viteze manuala cu cinci trepte), SDX ( atat in variantele 2WD dispunand de ambele tipuri de transmisie cat si 4WD), ATTACK ( in echipare exclusiva 4WD si cutie de viteze manuala cu cinci trepte) si TOWN (identica cu cea SDX), la care trebuie mentionat ca versiunile 4WD sunt dotate exclusiv cu cutii de viteze manuale in cinci trepte.
In primavara anului urmator de la lansare, in maniera tipic japoneza, modelul cunoaste primele imbunatatiri chiar daca de ordin minor, acestea rezumandu-se la culoarea barii stabilizatoare fata care este disponibila in culoarea masinii, primeste in dotarea sa de serie tehnologii de ultima ora privitoare la siguranta activa si pasiva (SRS, G-CON si EPS) precum si motoare mai ecologice (de tip LEV), toate acestea alaturi de noile variante SDX-N si ATTACK-N.

Tipurile suprafetei de transpot marfa sunt disponibile dupa cum urmeaza:
- elevator
- basculanta
- transportator motociclete
- refrigeranta

Pentru o prezentare mai succinta, modelul este disponibil in trei mari serii:

Powerful Series, Fresh Delivery Series si Utility Series.

Powerful Series:
Prima din cele trei serii dispune de doua tipuri speciale de caroserie si anume: elevator (in doua variante) si basculanta (in cinci variante).

Fresh Delivery Series:
Cea de a doua serie dispune tot de doua tipuri speciale de caroserie, de data aceasta refrigerante cu scopuri diferite insa:
- transport marfa inghetata (cu usa glisanta pe partea stanga si in variante unice 2 si 4WD)
- transport marfa rece (atat cu usa conventionala cat si cu usa glisanta pe partea stanga si in variante unice 2 si 4WD)
- transport marfa in conditii uscate (atat cu doua usi glisante pe partea stanga cat si numai cu o singura usa glisanta pe aceiasi parte)

Utility Series:
Cea din urma din cele trei serii cuprinde o singura forma de caroserie, cea de tip camioneta conceputa pentru trei obiective diferite:
- transport motociclete
- transport rezervor kerosen
- transport inalt deschis

Versiunea dedicata trasportului de motociclete dispune de o suprafata de incarcare simpla ce dispune de accesoriile specifice imobilizarii motocicletelor. Automobilul fiind disponibil atat cu tractiune 2WD cat si 4WD, ambele ca si unice variante.

Versiunea dedicata trasportului de kerosen dispune de o suprafata de incarcare ce este prevazuta cu un rezervor din aluminiu, cu o capacitate de 437L si un motor de mica putere pentru pomparea sa. Acest gen de autovehicul poate fi adesea gasit in incinta aeroporturilor. Automobilul fiind disponibil atat cu tractiune 2WD cat si 4WD, ambele ca si unice variante.

Versiunea dedicata transportului inalt deschis dispune de o suprafata de incarcare cu pereti inalti, aceasta masurand numai putin de: (h*L*l): 1.810mm * 1.375mm * 1.800mm.

Spre sfarsitul aceluiasi an 2000, au loc urmatoarele operatii tehnice si estetice ale modelului, care se rezuma la un nou design al partii frontale respectiv marimea suprafetei de transport este marita cu 70mm precum si o suspesie revizuita si o noua marime a rotilor.
Schimbari vizibile aveau sa mai aiba loc abia spre sfarsitul anului 2005 cand designul cabinei pasagerilor, al oglinzilor precum si cel al farurilor aveau sa fie revizuite esential.
La inceputul anului 2007 singura masura adusa modelului este disponibilitatea climei automatice ca si dotare standard pe toate variantele.
In ceea ce priveste exportul, ele nu sant exportate decat in spatiul asiatic invecinat.
Modelul este proiectat si dezvoltat in Japonia, fabricat fiind tot acolo (la fabrica furnizorului Yachiyo Industry Co., din Yokkaichi, prefectura Mie) intre anii 1999- 2009.

Motorizarile modelului:
- 656 cmc-12V-PGM-F1 - la 46CP
- 656 cmc-12V-PGM-F1- 4WD - la 46CP.

Galerie foto:

Inapoi