hondafan
MODELE 1963 - 2016
HONDA AIRWAVE
Japonia: 04.2005
 

In primavara anului 2005, Honda lanseaza pe piata domestica modelul Station Wagon de clasa subcompacta denumit AIRWAVE. La prima vedere acesta pare a fi un urmas al modelelor ORTHIA sau AVANCIER, modele combi nealiniate vreunui alt tip de caroserie, dar in realitate el nu este ceea ce vrea sa para, ci din contra, cu exceptia numelui sau nou in paleta modelelor Honda, el este chiar completarea familiei FIT, alaturandu-se deci celor doua forme de caroserie deja existente ( FIT si FIT ARIA) pe piata. Nu numai ca, este construit pe platforma acestor modele de clasa subcompacta, dar motorul, transmisia si alte componente si detalii tehnice le au in comun.

Pe piata domestica, Honda distribuie doar doua modele combi la aparitia acestuia pe piata si anume PARTNER si ACCORD TOURER, acest nou aparut pe piata fiind net inferior celor doua deja existente, iar asta in orice privinta. Modelul este construit in jurul conceptului "noul val compact" - un concept nou la aceasta clasa de masini si vizeaza tanara clientela dornica de exprimare individuala intr-un stil unic.

Pilonii de baza ai acestui concept sant:
- stylingul
- flexibilitatea
- aerisirea
- sportivitatea.

Stylingul sau se refera la faptul ca, in ciuda dimensiunilor sale de automobil clasa subcompacta tip combi, modelul surprinde placut prin dimensiunile sale si intreaga organizare interioara ce ofera un habitaclu confortabil rezultand intr-o senzatie de plutire.
Flexibilitatea sa este capabila sa raspunda oricarei cerinte si necesitati puse unui astfel de automobil.
Aerisirea sa interioara se datoreaza plafonului sau panoramic de mari dimensiuni (110cm*77cm) ce ofera senzatia de spatiozitate nelimitata simultan cu suprafata de sticla ce confera stil intregii parti exterioare. Luminozitatea sa nu uita insa nici de proprietatile folositoare ale acesteia precum protectia impotriva razelor ultraviolete si a caldurii solare.
Sportivitatea sa se datoreaza nu numai formei sale dinamic conturata ci si a echiparii sale exclusive cu o cutie secventiala in sapte trepte actionata prin padelele de pe volan si la nevoie combinata cu o tractiune integrala, dar si a echiparii sale cu un motor VTEC, care bineinteles indeplineste cele mai noi normel ecologice.

Interesanta este distribuirea acestei familii auto pe piata auto mondiala. In timp ce mezinul familiei este de regasit pe intreaga piata mondiala cu exceptia continentului nord-american, limuzina nu este de gasit decat pe piata pan-asiatica, versiunea combi fiind de gasit exclusiv pe piata domestica.
Modelul este proiectat si dezvoltat in Japonia tot acolo fiind fabricat intre anii 2005 - 2010.

Motorizarea modelului:
- 1.5L -16V-sohc -VTEC - la 110CP in 4 variante
- 1.5L -16V-sohc - VTEC -4WD - la 110CP in 4 variante.

Galerie foto:

Inapoi