hondafan
MODELE 1963 - 2016
HONDA 360 LIFE 4Door / HONDA LIFE 4Door
Australia: 08.1972 / Japonia: 06.1971
 

Modelul 360 LIFE 4Door lansat in vara anului 1972 pe piata de la antipozi nu este altceva decat cunoscutul model LIFE 4Door de pe piata nipona. La export suferind o mica remaniere a sa, demers intalnit adesea de-a lungul istoriei modelelor auto ale companiei Honda.
Impreuna cu modelul infratit, 360 LIFE 2Door dar si cu modelele 1300, 1300 COUPE, N600, Scamp N360 si Z360, acesta formeaza paleta modelelor auto a constructorului Honda de pe aceasta piata.
In istoria activitatiilor companiei din aceasta tara, modelul avea sa completeze clasamentul primelor zece modele lansate aici respectiv una din cele doua lansari automobilistice ale anului 1972, alaturi de versiunea sa in doua usi.
Din punct de vedere estetic avem de-a face cu o creatie simpla si tipica acestei clase din anii 60.
Partea frontala de dimensiuni mari gazduieste capota motorului cu a sa nervura centrala si cele doua faruri rotunde in pur spirit al automobilelor de clasa Kei-Car. Grila radiatorului de mari dimensiuni este de forma a doua trapeze alungite.
Bara de protectie ce cuprinde cele doua semnalizatoare, completeaza descrierea partii frontale. Partea de jos terminandu-se cu doua fante de aer flancate de cate o lampa de ceata.
Partea laterala ce dispune de suprafete mari, incepe cu micile lampi catadioptru de semnalizare de culoare portocalie, oglinzile exterioare de forma patrata la varianta Custom. Celelalte variante dispun de oglinzi exterioare de forma rotunda. Acestea sunt montate pe aripi. Manerele usilor sunt in pozitie orizontala. Deasemenea usita rezervorului este amplasata lateral pe partea dreapta.
Tot aici gasim o linie de centura ce se prelungeste simplu pe intregul lateral al masinii.
Partea spate gazduieste suprafata vitrata urmata de hayonul sustinut de cele doua balamale ale sale. Hayonul gazduieste suportul de numere si cele doua sigle (model si varianta). Deasemenea incuietoarea si manerul portbagajului pe care se regaseste si sigla firmei.
Aici mai gasim si cele doua lampi spate formate din doua elemente conturate foarte proeminent in crom continuandu-se mai departe cu bara de protectie si aparatorile de noroi.
La interior modelul este disponibil in doua culori, maroniu si negru. Acestea in combinatie cu tabloul de bord si volanul in doua spite (doar la variantele cu insertii de lemn) sau trei spite, fac nota concordanta cu consola de comanda plasata pe plafon deasupra capului (detaliu tehnic preluat din domeniul aviatiei iar in acea perioada inca o noutate pe aceasta clasa de automobile).
Printre dotarile sale standard se gasesc echipamente precum: sistemul de ventilatie, spalator geamuri, sistem de incalzire si degivrare, roti cu mantaua alba, stergatoare de parbriz cu temporizare, centura de siguranta, radio, tetiera scaun sofer, claxon in doua tonuri, tachometru sau bordul cu insertii de lemn.

Tehnica
Din punct de vedere tehnic modelul prefigureaza urmatoarele particularitati:
motorul sau in doi cilindri in linie cu arbore cu came in chiulasa (SOHC) si supape in cap este amplasat transversal in fata, acesta dispunand de o chiulasa si bloc motor construite din aliaje usoare, camasile cilindrilor fiind de tipul uscat. Vilbrochenul se sprijina pe doua paliere.
Sistemul de alimentare este cu carburator dublu-corp marca Keihin.
Racirea motorului este cu apa, admisia aerului facandu-se printr-un filtru uscat. Pompa de ulei este cu roti dintate.
Automobilul dispune de tractiune pe puntea fata.
Transmisia este alcatuita dintr-o cutie de viteze manuala in patru trepte asociata unui ambreiaj monodisc uscat cu arc diafragma. De asemenea modelul a fost disponibil si cu o cutie de viteze automata in trei trepte. Prima dintre acestea a dispus de un schimbator de viteze amplasat central, cea din urma avandu-l montat pe coloana de directie.
Sasiul dispune de o caroserie autoportanta.
Puntea fata dispune de o suspesie tip lonjeron McPherson cu balansiere transversale.
Puntea spate de tip rigid dispune de o suspensie cu arcuri semieliptice si amortizoare telescopice.
Trenul de rulare dispune de un sistem de franare dotat cu tamburi la toate cele patru roti.
Sistemul de directie este mecanic, caseta de directie fiind de tipul cu cremaliera.
De retinut ca, masina dispune ca dotare de serie de un volan reglabil pe inaltime si frane pe disc de tip PCV, facand din aceasta prima masina cu astfel de dotari la clasa ei. Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 2.995mm * 1.295mm * 1.340mm la un ampatament de 2.080mm si o garda de sol de 165mm.
Greutatea modelului se situeaza intre 505kg si 520kg.


Evolutia modelului pe aceasta piata este una modesta, in toata cariera sa neexistand detalii demne de consemnat, lucru normal daca tinem cont de tipicul acestei piete, una dominata de automobilele de clasa medie si mare ale producatorilor americani Ford si Chrysler respectiv a celui local, Holden dar si de cei englezi, Austin si Morris.
In primavara anului 1974 este oprit importul sau spre aceasta piata, atentia cuvenita fiindu-i acordata acum celui mai nou venit in familia Honda, modelului Civic.
Avea sa fie prima si ultima prezenta a unui model LIFE pe piata de la antipozi, toate celelalte generatii ce aveau sa mai existe, ne mai gasindu-si drumul spre aceasta piata.
Modelul este proiectat si dezvoltat in Japonia, fabricat fiind tot acolo intre anii 1971-1974 la propriile uzine din Sayama (prefectura Saitama).

Motorizarea modelului:

- 356 cmc -SOHC -30CP la 8.000rpm

Galerie foto:

HONDA 360 LIFE 2Door 1972-1974

Inapoi