Honda Accord Sedan JAP / SUA: 9.1997 / EU: 10.1998 |
||||||
Sub sloganul "Cea mai scurta legatura intre cap si corp" are loc la sfarsitul anului 1998 schimbul de generatie al modelului ACCORD in Europa, cu un an mai tarziu decat restul pietelor. Este cea mai mica varianta intercontinentala in dimensiuni si spatiozitate , dar cea mai bogata in tipul de caroserii, ei fiindu-i alaturata la mai bine de un an de la lansare si o versiune in cinci usi, versiune disponibila numai in Europa, Africa si Orientul Mijlociu. Aceasta versiune este al IV-lea model Honda fabricat in Europa (dupa versiunea sedan, CIVIC in cinci usi si CIVIC AERO DECK). Versiunii sedan i se mai adauga si una usor sportiva sub numele de SPORT (propulsata de motorul de 1.8L castigator al premiului "Engine of the year" in anul 2000 la clasa sa) dar numai pe anumite piete europene si una radical sportiva sub numele de TYPE-R, lansata cu o jumatate de an mai tarziu si bazata pe succesul unui alt model cu aceiasi titulatura. Incepand cu anul 2001, linia modelelor ACCORD cunoaste o simpla operatie estetica ce consta in marirea emblemei marcii, dar de data asta introdusa in patratul de odinioara, dupa ce pana atunci acesta fusese lasat in spatiu. Modelul s-a fabricat intre anii 1998- 2002 (motorizarea de baza), 1998- 2001 (motorizarea medie) si din 2001- 2002 (motorizarea de varf). Motorizarea modelului european: Versiunea sedan:
Versiunea limuzina hatchback:
HONDA ACCORD SEDAN (AMERICA DE NORD) Pe continentul nord-american, noua generatie a modelului ACCORD isi face aparitia odata cu versiunea coupe si totodata simultan cu versiunea japoneza. Prin forma ei de caroserie, aceasta este intalnita pe intreaga piata pan-asiatica, australiana si sud-americana, iar ca motorizari, toate celelalte piete cu exceptia celei pan-asiatice vor dispune de agregatele V6. Acest agregat este originar din modelul ACURA CL. Este cea mai bine vanduta masina pe teritoriul SUA in anul 2001, vanduta in 416.000bucati. Modelul s-a produs intre anii 1997- 2002. Motorizarea modelului nord-american:
Ambele tipuri de motoare sant motoare cu emisii extrem de scazute la care emisiile de substante toxice se situeaza la o zecime de standardele impuse nipone (ULEV-Ultra Low Emission Vehicle):
HONDA ACCORD SEDAN (JAPONIA) Versiunea japoneza a noului model ACCORD este prima ce isi face aparitia pe piata mondiala odata cu versiunea WAGON, ambele lansate la TOKYO MOTOR SHOW editia anului 1997. Aceasta versiune detine cel mai scurt ampatament si ecartament dintre cele trei modele intercontinentale, nefiind insa si cea mai mica in dimensiuni. Intre versiunea de baza si una de top in maniera sportiva care avea insa sa apara trei ani mai tarziu, modelul mai este distribuit cu diferite echipamente optionale in stilul sportiv al celui european SPORT, nefiind insa vorba de un adevarat TYPE-S. Si un model infratit i se mai adauga, TORNEO, doar ca, diferentele de echipament sant minime. Modelul s-a fabricat intre anii 1997- 2002. Motorizarea modelului nipon:
Galerie foto: |
||||||
MODELE 1963 - 2024