hondafan
MODELE 1963 - 2016
HONDA RAFAGA
JAP: 10.1993
 

Prima si unica generatie a modelului RAFAGA isi face aparitia pe piata auto nipona alaturi de modelul infratit, ASCOT, in toamna anului 1993 cu ocazia Salonului Auto din capitala nipona. Modelul este unul de clasa medie cu tenta sportiva, construit fiind pe platforma modelului ACCORD cea de a V - a generatie si spre deosebire de acesta, dispune de un ampatament marit, numeroase diferente optice minore si nu in ultimul rand de motoare in cinci cilindri plasate longitudinal precum si echipari optionale ce contin parti dinamice pronuntate de caroserie.

Conceptul de baza in jurul caruia este construit acest model, ca de altfel si modelul geaman, ASCOT, se numesc:
- silentiozitate
- miscare
- societate.

In practica, aceste caractere se vor descrierea unei limuzine ce trece neobservata si neauzita, dar in cea mai pura forma de miscare, in forma sportiva a ceea ce inseamna placerea condusului si totusi disponibila de cele mai ecologice motoare la clasa sa, o caracteristica tot mai importanta fata de societatea din zilele noastre.

Modelul RAFAGA nu va avea un urmas deoarece odata cu lansarea celei de a VI - a generatie ACCORD, Honda decide doar doi urmasi dintre cele patru modele infratite cu acesta si anume VIGOR si INSPIRE, modelele ASCOT si RAFAGA fiind sterse din programul de dezvoltare al firmei, motivele fiind flexibilitatea mai mare oferita de urmasii acestora respectiv o prea mare concurenta intre acestea. Nu sant disponibile informatii cu privire la comercializarea sa pe alte piete decat cea nipona. Numele sau este traducerea din limba spaniola pentru "rafala" de vant si se vrea modelul auto ce aduce un nou vant in lumea auto la aceasta clasa.

Modelul, asemeni celorlalte modele infratite si mai sus enumarate, este proiectat si dezvoltat in Japonia, tot acolo fiind si fabricat intre anii 1993-1996.

Motorizarea modelului:
- 2.0L - 20V-sohc-PGM-F1 - la 160CP in 6 variante
- 2.5L - 20V-sohc-PGM-F1 - la 180CP.

Galerie foto:

Inapoi