hondafan
MODELE 1963 - 2016
HONDA LaGREAT / HONDA ODYSSEY
Japonia: 06.1999 / USA: 1998
 

In vara anului 1999, sub conceptul "Small is smart", Honda lanseaza pe piata nipona un nou model de clasa monovolum care nu este altceva decat unul si acelasi automobil, adica cea de-a doua generatie a modelului ODYSSEY de pe piata nord-americana, construit fiind pe platforma modelului ACURA TL.
Exportul sau sub numele Lagreat are ca scop evitarea unei eventuale confuzii cu deja existentul model ODYSSEY (prima generatie, in Japonia, cea de a doua generatie urmand sa-si faca aparitia pe piata la sfarsitul aceluiasi an). Destul de curioasa politica intercontinentala a unui model auto, dar nu ceva nou la Honda.
Sau altfel spus, modelul este punerea in practica a prototipului MV- 99 prezentat la Salonul Auto de la Detroit la inceputul anului 1998, in forma sa finala preserie mai fiind odata prezentat tot publicului nord-american la Salonul Auto de la New York din primavara aceluiasi an.
Succesul iminent cunosc de catre modelul ODYSSEY pe piata nord-americana (in intervalul anilor 1995 - 1999 in SUA vanzandu-se aproximativ 100.000 unitati si alte 12.000 in Canada) duc la decizia lansarii unui astfel de model si pe piata nipona, astfel ca la mai putin de un an de zile de la inceperea productiei sale (August 1998), modelul avea sa fie de gasit si aici, la care planurile de vanzari ce prevad 3.500 unitati/luna par sa fie realiste.
Modelul este interpretarea luxoasa a acestui gen de caroserie, distingandu-se net fata de orice model disponibil in acel moment pe piata nipona, atat din portofoliul firmei Honda cat si al oricarui alt brand, devenind astfel cel mai mare si cel mai puternic automobil din clasa monovolumelor.
Conceptul de baza este acelasi cu al versiunii nord-americane si anume practicabilitatea, flexibilitatea si siguranta, acesta dispunand totodata si de al III-lea rand de scaune rabatabile si mai ales de usi glisante actionate electronic (dotare prezentata in premiera mondiala pe un automobil de acest gen).
Designul exteriorului sau este unul simplu cu linii fluide si tipice clasei sale si a imaginii sale de automobil de familie. Partea frontala cu ale sale forme orizontale contribuie pe deplin la impresia de latime, linia de centura pozitionata la nivelul sinelor usilor glisante, scoate la iveala silueta sa clara si curata care se termina ca o nervura pe aripile fata.
Suprafetele vitrate continue de marimi mari sunt de gasit pe toate cele patru laturi ale sale.
Designul partii posterioare usor inclinata aduce la vedere, pe langa suprafata vitrata de mari dimensiuni, si stopurile de mari dimensiuni ce se prelungesc pe partea laterala, mai departe in jos ne mai fiind de gasit decat clapa de deschidere a portbagajului, totul terminandu-se cu bara protectoare bine pronuntata.
Printre detaliile sale tehnice se enumera suspensia sa de tip McPherson cu brate inferioare duble si bara stabilizatoare (puntea fata) respectiv pe axa spate una de tip Double Wishbone in cinci brate, franele pe discuri, caroseria supusa testelor G-CON, distributia electronica a fortei de franare (EBD) si un motor de tip LEV.
De-a lungul intregii sale cariere modelul a fost disponibil intr-o singura versiune de motorizare, cea de 3.5L, acest propulsor fiind unul nou in paleta motoarelor HONDA/ACURA si ca cilindree cel mai mare construit vreodata de firma japoneza pana in acel moment, facandu-si debutul chiar pe aceste doua modele gemene.
Modelul a fost disponibil in variantele de baza si Exclusive, ambele fiind disponibile exclusiv cu o cutie de viteza automata in patru trepte.
Motorul sau este unul cu sase cilindri in V pozitionat la 60 cu specific VTEC cu un singur ax cu came in cap si injectie de combustibil programabila si saisprezece ventile (V6 SOHC VTEC 16V PGM-FI) la 205CP.
De-a lungul carierei sale modelul avea sa cunoasca putine operatii de schimbare sau imbunatatire, astfel ca in toamna anului 2001 avea sa aiba parte de unele modificari esentiale printre care se numara o motorizare noua la 240CP in locul celor 205CP, o noua cutie de viteze automatica dar in cinci trepte, farurile cu echipare xenon (HID), precum si numeroase noi dotari la interior.
Pe continentul nord-amercian un adevarat succes, pe piata domestica dimensiunile la peste cinci metri nu sant deloc cele ideale nici chiar pentru acest tip de automobile, astfel ca, succesul va ramane departe de acest model, noul target al vanzarilor lunare fiind drastic scazut la doar 300 de unitati.
O noua si ultima mica revizuire a modelului inainte de a fi stopat importul sau in Japonia in cursul anului 2004, avea sa aibe loc in primavara anului 2003 cand dotarea sa optionala a sistemului electronic de imobilizare avea sa devina dotare de serie.

Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 5.105mm * 1.935mm * 1.740mm la un ampatament de 3.000mm.
Dimensiunile interiorului sau sunt:
(L *l *h): 1.305mm * 1.720mm * 2.810mm.
Greutatea celor doua variante se situeata intre 1.950kg - 1.960kg.

Modelul LAGREAT a fost disponibil in trei culori la exterior si patru la interior.
Odata cu iesirea sa din productie, modelul nu va mai avea un urmas legitim ce avea sa poarte acelasi nume, dar modelul ELYSION (tip RR3 si RR5) aparut exclusiv pe piata nipona tot in acei ani, poate fi privit pe buna dreptate ca si model urmas.
Numele sau este combinatia expresiei " a la" si cuvantul englezesc "great" ce traduse inseamna "asemanator" si "mare, marinimos, nobil", in intelesul figurat acesta vrandu-se un automobil de gen de cea mai inalta clasa.
Modelul este proiectat si dezvoltat de centrele de specialitate de pe continentul nord-american, fabricat fiind tot acolo intre anii 1999 - 2004 la uzinele Honda din Alliston (provincia Ontario, Canada) intr-un numar de 12.661 unitati.

Motorizarile modelului:

- 3.5L -V6- SOHC -VTEC - la 205CP la 5.200rpm (1999-2001)

- 3.5L -V6- SOHC -VTEC - la 240CP la 5.500rpm (2001- 2004).

Galerie foto:

Inapoi