hondafan
MODELE 1963 - 2016
Honda Horizon
Japonia: 02.1994
 

Un alt rezultat al cooperarii dintre firmele Honda si Isuzu, al doilea de acest gen in mai putin de un an de zile, avea sa fie prezentat lumii automobilistice nipone spre inceputul anului 1994.
Conform noii traditii de colaborare dintre cele doua firme si multumita competentei tehnice in sectorul masinilor grele ale producatorului Isuzu, Honda decide sa umple golul dintre modelele Crossroad si Jazz 4*4 tot cu un model din oferta unui partener strategic (Rover sau Isuzu), astfel ca preluarea modelului Isuzu Trooper (cod UBS 2 generatia 1992 - 2003) de catre compania Honda si rebotezat pe piata nipona sub numele de Horizon, respectiv pe piata nord-americana sub labelul Acura ca si model SL-X, este cea mai logica miscare de moment.
Asadar odata cu adaugarea in program a acestui model de clasa medie, asa-numita clasa a automobilelor Recreational Vehicle pare sa fie completa pentru moment.
Acest model avea sa fie una din cele patru noutati automobilistice ale anului 1994 de pe piata domestica (alaturi de modelele Accord Coupe, Accord Wagon si Odyssey).

Modelul de clasa grea al producatorului nipon specializat exclusiv pe astfel de automobile incepand cu anul 1993, este un adevarat global player daca tinem seama ca, pe fiecare continent (iar uneori chiar de la o piata la alta) aveam de a face cu un alt label sau / si denumire. Cauza e simpla, acest mic producator nipon face parte din gigantul grup american GM, grup ce-si desfasoara activitatile pe toate continentele lumii.
Astfel ca, prezenta modelului pe meridianele lumii se prezinta dupa cum urmeaza:
Isuzu Bighorn (JPN) - Isuzu Trooper (SUA + EU) - Honda Horizon (JPN) - Acura SL-X (SUA) - Holden Jackaroo (Australia) - Subaru Bighorn (SUA + JPN) - Opel / Vauxall Monterey (EU) - Chevrolet Trooper (America Latina).

Tehnica

Din punct de vedere tehnic modelul prefigureaza urmatoarele particularitati:
motorul diesel cu injectie directa este unul in patru cilindri cu doua supape pe cilindru montat transversal pe puntea fata. Acesta dispune de o distributie cu un singur ax cu came (SOHC), chiulasa si blocul cilindrilor sunt construite din fonta, supraalimentarea facandu-se cu ajutorul unei turbosuflante, aceasta beneficind si de un intercooler, sistemul de racire fiind pe apa.
Motorul pe benzina este unul in sase cilindri si 24 de valve cu doi arbori cu came in chiulasa (DOHC), avand supapele dispuse in forma de V la 75.
Acesta este amplasat transversal pe puntea fata. Chiulasa si blocul motor sunt construite din aliaje usoare, vilbrochenul este cu patru paliere, sistemul de racire fiind pe apa.
Transmisia sa dispune de o cutie de viteze in cinci trepte, respective una automata in patru trepte (si treapta Overdrive), cu schimbator de viteze amplasat la podea.
Tractiunea este pe puntea spate sau la nevoie este de tip integrala, denumita TOD (Traction On Demand) cu diferential spate autoblocant.
Varianta de varf a modelului, 3.2L V6 Lotus SE dispune de un diferential spate cu alunecare limitata si autoblocanta si cutie de transfer alaturi de o cutie automata in patru trepte.
Sasiul tip cadru construit din lonjeroane si traverse sustine o caroserie autoportanta de tip wagon.
Suspensia puntii fata dispune de brate oscilante transversale duble, bare de torsiune si bare antiruliu.
Puntea spate de tip rigid dispune de brate longitudinale, tija Panhard si amortizoare telescopice.
Sistemul de franare cu dublu circuit dispune pe puntea fata de discuri pe puntea spate doar de tamburi, la variantele cu sistemul antiblocare de franare fiind disponibile discurile la toate cele patru roti.
Sistemul de servodirectie este asistat hidraulic, caseta de directie fiind de tipul cu bile recirculante.
Dotari precum sistemul antiblocare (ABS) sau diferentialul cu limitare la alunecare (LSD) fiind de gasit insa pe lista optionalelor, ca dotari standard acestea fiind disponibile doar din vara anului 1996 respectiv din primavara anului anului 1995 exclusiv pe varianta de varf a modelului (3.2L V6 LOTUS SE).
Cele doua variante ale interiorului sau existente la acea vreme lasandu-se usor combinate cu cele patru respectiv cinci culori disponibile ale exteriorului sau.
Cele doua variante ale interiorului sau existente la acea vreme lasandu-se usor combinate cu cele patru respectiv cinci culori disponibile ale exteriorului sau.

Dimensiunile sale sunt:
(L *l *h): 4.660mm * 1.745mm * 1.840mm la un ampatament de 2.760mm si o garda de sol de 210mm.
Dimensiunile versiunilor LOTUS :
(L * l * h): 4.780mm * 1.745mm * 1.840mm la un ampatament de 2.760mm si o garda de sol de 210mm.
Dimensiunile variantei XS :
(L * l *h): 4.660mm * 1.835mm * 1.840mm la un ampatament de 2.760mm si o garda de sol de 210mm.
Dimenisunile interiorului sau sunt :
(L *l): 2.550mm * 1.495mm.
Greutatea modelului se situeaza intre 1.950 2.060kg.

Pentru inceput, targetul anual de vanzari al firmei nipone prevede un numar de 3.000 unitati.
Modelul este disponibil exclusiv cu trei randuri de scaune si sapte locuri, lansat fiind in doua versiuni de motorizare: cea de 3.1L (Intercooler Turbo) Diesel si cea de 3.2L V6 pe benzina.
Prima dintre acestea este disponibila in variantele Lotus (disponibila cu o cutie de viteze automata in patru trepte si una manuala in cinci trepte) si Lotus SE (disponibila exclusiv cu o cutie de viteze automata in patru trepte).
Cea de a doua versiune este deasemenea disponibila in aceleasi variante cu precizarea ca o cutie de viteze in cinci trepte este inexistenta.
Kitul off-road Lotus are in dotarea sa roll-bar, faruri de ceata, prag de dimensiuni mari, roata de rezerva acoperita si plasata in partea din spate a automobilului si o trapa de aerisire.

De-a lungul carierei sale modelul avea sa cunoasca putine operatii de schimbare sau imbunatatire, astfel ca in primavara anului 1995 modelul avea sa aiba parte de numeroase modificari minore precum cresterea cu 10CP a puterii versiunii Diesel, tot acestei motorizari mai fiindu-i adaugate in program o noua varianta in cinci locuri denumita XS disponibila in cele doua tipuri de transmisie, exteriorul sau crescand in dimensiuni, mai exact in latime cu 90mm.
Tot cu aceasta ocazie sunt schimbate si culorile interiorului sau, exteriorul cunoscand si el mici modificari precum anularea a doua culori si preluarea a altor trei, dimensiunile bull bar-ului sau crescand simtitor.
In toamna anului 1996 are loc urmatoarea operatie de schimbari minore ale modelului printre care se numara dotarea modelului cu dublu airbag, sistemul de franare antiblocare (ABS), diferentialul cu limitare la alunecare (LSD) alaturi de pilotul automat ce devin dotari standard pentru varianta de varf (3.2L V6 Lotus SE). Sistemul de tractiune este si el sensibil imbunatatit, interiorul cunoscand deasemenea diferite imbunatatiri sau noutati.
Faceliftul modelului si totodata ultima operatie de modificare a modelului avea sa aibe loc in primavara anului 1998 cand aveau sa-si faca aparitia doua noi motorizari in locul celor deja cunoscute, motoare ce indeplinesc ultimele norme ecologice din Japonia.
Primul dintre acestea este cel de 3.0L Diesel cu injectie directa, mai economic si mai ecologic, ce dispune de o crestere a puterii sale de 25CP, celalalt, cel de 3.5L V6 dispune de o crestere a puterii de 30CP.
Siguranta activa este si ea un aspect luat in serios, astfel ca modelul cunoaste diferite imbuntatatiri si in aceasta directe, precum si alte modificari minore la interior.
Aceasta ultima operatie este recunoscuta dupa noua grila a radiatorului care acum dispune de o rama de crom, targetul anual al vanzarilor scazut la 150 de unitati vorbind o limba clara cu privire la succesul sau.
De-a lungul intregii sale cariere, modelul Honda se diferentiaza fata de cel Isuzu prin numeroase diferente minore precum sigla brandului, designul jentilor, culorile diferite ale exteriorului si interiorului sau si desigul manerelor portierelor.

Odata cu iesirea sa din productie la mijlocul anului 1999, modelul nu va mai avea un urmas legitim.
Modelul este proiectat si dezvoltat de centrele de specialitate de pe continentul nord-american si din Japonia, fabricat fiind sub sigla brandului Honda intre anii 1994 - 1999 la uzinele Isuzu din Fujisawa (prefectura Kanagawa), Japonia.

Motorizarile modelului:

- 3.0L -D- 4WD- la 160CP la 5.900rpm (1998 - 1999)

- 3.1L -D- 4WD- la 125CP la 3.600rpm (1994 - 1995)
- 3.1L -D- 4WD- la 135CP la 3.600rpm (1995 - 1998)

- 3.2L -V6- DOHC - 4WD - la 200CP la 5.600rpm (1994 - 1998)

- 3.5L -V6- DOHC - 4WD - la 230CP la 5.600rpm (1998 - 1999).

Galerie foto:

Inapoi