hondafan
MODELE 1963 - 2016
Honda Edix / Honda FR-V
JAP: 05.2004 / EU: 09.2004
 

Intre lansarea ultimului model clasa monovolum, STREAM si noul FR-V (Family Recreation-Vehicle) exista un gol de patru ani, ani in care conceptul monovolumelor ia o tot mai mare amploare, mai ales pe batranul continent.

Cum pe principala piata a acestor tipuri de automobile, piata europeana, modelul STREAM ramane o prezenta abstracta iar aceasta este recunoscuta de catre mai marii firmei, acestia decid ca in toamna anului 2004 sa aibe loc lansarea oficiala la Salonul Auto de la Paris a noului monovolum compact denumit FR-V dupa ce acesta fusese lansat pe piata nativa cu numai cateva luni in urma, doar ca, sub numele de EDIX.

Conceptul sau este unul individual, forma sa exterioara dinamica si sportiva nepierzand din ochi identitatea marcii, iar interiorul sau fiind orientat spre o practicabilitate flexibila, ordonata si mai ales spre rapiditatea schimbarii sale. Acest model este construit pe platforma modelului CR-V si nu este altceva decat materializarea in serie a prototipului Honda RD-X ce este prezentat in cursul anului 2002 la diverse Saloane Auto, iar acest tip de design interior este al II - lea in lumea auto dupa cel al modelului Multipla din paleta modelelor prestigiosului constructor italian Fiat.

Allrounderul FR-V dedicat diverselor forme de mobilitate - spontana, sportiva, individuala sau multifunctionala - nu este un automobil rezervat famililor ci si tinerilor individualisti sau cuplurilor de toate varstele. Precum le este traditia modelelor intercontinentale, versiuniile nipone mai dispun si de echiparea 4WD, motorizari mai puternice, echipari mai multe si mai bogate, dar trebuind sa renunte la motorizarea diesel ce-si va face aparitia pe piata europeana la jumatatea anului 2005. Prezenta sa pe piata nord-americana nu este inca asigurata, cele mai multe zvonuri fiind legate de randuirea sa intre modelele brandului Acura ca si model RD-X cu o motorizare esential mai puternica. Fiind de gasit sub numele de EDIX pe piata nativa, acest nume este contopirea cuvintelor englezesti "edit" - a edita - si "six" - sase - si se vrea cel mai EDIficator model de sase locuri.

Modelul este proiectat si dezvoltat exclusiv in Japonia tot acolo fiind si fabricat intre anii 2004-200?.

Motorizarile intercontinentale:

Japonia:
- 1.7L -16V-sohc-VTEC - la 130CP in doua variante
- 1.7L -16V-sohc-VTEC - 4WD - la 125CP in doua variante
- 2.0L -16V-DOHC -i-VTEC - la 156CP in doua variante
- 2.0L -16V-DOHC -i-VTEC - 4WD -la 156CP in doua variante

Europa:
- 1.7L -16V-sohc-VTEC - la 125CP in doua variante
- 2.0L -16V-DOHC -i-VTEC - la 150CP in doua variante
- 2.2L -i-CTDI - la 140CP in ? variante.

Galerie foto:

Inapoi