hondafan
CONDUCEREA COMPANIEI HONDA
Nobuhiko Kawamoto (1990 - 1998)

Nobuhiko KawamotoNascut la 3 martie 1936 in Tokyo, angajat al firmei Honda in aprilie 1963, graduat in inginerie mecanica al universitatii Tohoku si mai apoi supranumit Mr. NSX, fostul mecanic-sef al team-ului lui Jack Brabham in Formula 2 este un adevarat specialist in "probleme tehnice" si in general in tot ceea ce are de a face cu acestea.

Isi incepe cariera in centrul de dezvoltare al companiei sub conducerea lui Tadashi Kume si tot sub ochii lui are loc trecerea sa din laboratorul imobil in cel mobil stationat in pit-box-urile marilor circuite ale lumii. Pasiunea sa pentru motoarele de curse il propulseaza repede in cursele de Formula 2 si Formula 1, dar odata cu anuntarea retragerii companiei din competitiile sportive si el si-o anunta pe a sa, avand in fata noua provocare numita Cosworth.

Kume il convinge ca motorsportul nu e totul nici chiar pentru o companiei ca Honda si ca alte provocari tot in domeniul motoarelor asteapta a fi rezolvate. Criza industriei petroliere de la inceputul aniilor 70 reprezinta una din ele, iar aceasta in combinatie cu tehnologia motoarelor de Grand Prix capabile de fi modificate pana la 1CP/cmc sunt perspective cu sansa realista pentru modelele de serie.

In iunie 1990 avea sa preia cel mai inalt si raspunzator post din sanul companiei, unde ramane pana in martie 1998.
Vremurile tulburi la nivel mondial, atat economic cat si politic, se fac remarcate si pentru firma Honda. Astfel ca in Statele Unite ale Americii unde modelul Accord este cel mai bine vandut model auto de pe piata in anii 1989, 1990 si 1991 dar care nu aduce nici un profit sunt una din multele provocari ce-si asteapta o rezolvare. Recesiunea economica din Japonia este o alta provocare, alaturi de retragerea din cursele de Grand-Prix. Sub conducerea sa, Honda pune definitiv in practica modul de a construi automobile diferite de la o piata continentala la alta, sloganul "Glocalization" facandu-si aparitia.
Tot el stabileste separarea clara a celor trei divizii de produse: auto, moto si echipamente.
Kawamoto este acela care in martie 1997 da comanda unui "studiu" privitor la reintrarea firmei in cea mai inalta categorie a sportului cu motor, initial Honda dorind sa revina in Formula 1 cu o echipa 100% proprie.
In noembrie 1999, Kawamoto este premiat de catre prestigioasa publicatie britanica "Autocar & Motor" cu premiul "Omul Anului" alaturi de premiul tehnologic inovator acordat tehnologiei VTEC.

Inapoi