hondafan
CONDUCEREA COMPANIEI HONDA
Tadashi Kume (1983 - 1990)

Tadashi KumeNascut la 2 Ianuarie 1932 in metropola Kobe si absolvent la Universitatii Shizuoka, Tadashi Kume devine angajat al companiei Honda in Martie 1954.
Primul loc de munca in noua firma il duce pe Kume in departamentul de proiectare motoare de curse, mai intai pentru vehiculele pe doua roti, mai tarziu si pentru monoposturile participante in cursele de Grand Prix.
Si cele sase motoare din cursele de Grand Prix din prima epoca a firmei in aceasta competitie, poarta semnatura designerului sef Tadashi Kume.

In 1959 Honda castiga premiul constructorilor moto cu motorul proiectat si dezvoltat de el, unul la 16CP si 14.000rpm ce avea sa puna bazele motoarelor participante la clasa 125cmc si 250cmc.

In anii 60, urmatoarea provocare este creearea unui motor pentru modelul S360 - primul automobil marca Honda. Acesta va ramane insa in stadiul de prototip ca si T360, de altfel, ambele modele folosind motoare in 4 timpi, alimentarea fiecarui cilindru facandu-se printr-un carburator propriu. Tot in acei ani este dezvoltat motorul monopostului de Formula 2 al binecunoscutului constructor Jack Brabham care avea sa castige 11 din 12 curse posibile in sezonul 1966.

Un an mai tarziu avea sa-si dea demisia deoarece neintelegerile cu seful companiei in legatura cu motoarele monoposturilor de Grand Prix nu-si mai gaseau un compromis.

Kawashima, sefului intregii echipe tehnice, il convinge sa nu renunte la meseria sa in serviciile firmei nipone, acesta reluandu-si serviciul si provocarea sa de dinainte.
In anul 1969 devine director in cadrul Centrului Tehnic al firmei ca in anul 1977 sa ocupe functia de presedinte al acestuia (intre timp redenumit centru de Cercetare&Dezvoltare).
Acelasi Kawashima avea sa-i predea stafeta la conducerea firmei in Octombrie 1983, stafeta ce avea sa o pastreze pana in iunie 1990.

In acelasi an 1990, cea mai cunoascuta publicatie auto din lume, revista americana "Automotive Industrie" avea sa-l aleaga pe Tadashi Kume "Omul Anului" in lumea auto si financiara. Dupa retragerea sa de la carma concernului avea sa ocupe mai departe postul de Supreme Advisor timp de doisprezece ani.

Inapoi